جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۲۳, شنبه

مذاکرات آتی ژنو و چالشهای آن

لينك به منبع:
هیات اپوزیسیون سوریه نمایندگان خود را برای شرکت در مذاکرات ژنو تعیین میکند

هیات اپوزیسیون سوریه نمایندگان خود را برای شرکت در مذاکرات ژنو تعیین میکند


ائتلاف ملی سوریه و هیأت گفتگوکننده و همچنین تشکلهای رزمنده توافق کردند یک هیأت را برای شرکت در جلسه آتی ژنو تشکیل دهند. این هیأت چه کسانی را شامل می‌شود؟ دکتر نصر الحریری عضو ائتلاف ملی سوریه در مصاحبه با العربیه 23بهمن 95 در این باره توضیح می‌دهد.

دکتر نصر الحریری عضو ائتلاف ملی سوریه:
جلسه ریاض از صبح جمعه شروع شد و دو یا سه روز ادامه پیدا می‌کند. در این جلسه دیدارهای آستانه و توافقنامه آتش‌بس و نقض آن توسط اسد و متحدان آن بررسی می‌شود.

تلویزیون العربیه:
با وجود اختلافهایی که میان شما و دمیستورا وجود داشت آیا شرایط برای تشکیل هیأت مناسب است و شما در مسیر تشکیل هیأت هستید؟

دکتر نصر الحریری:
اپوزیسیون به صحبتهای آقای دمیستورا زیاد اعتنایی نکرد زیرا تشکیل هیأت از اختیارات او نیست. او امیدوار بود که اسامی اعضای هیأت قبل از 8ماه جاری میلادی روشن باشد.

العربیه:
چرا ترکیه در این موضوع وارد نشده است و بر شما فشار نیاورده؟

دکتر نصر الحریری:
زیرا ما و ترکیه موضع روشنی داریم. ما به آستانه رفتیم به‌خاطر مسائل نظامی و اقدامات انساندوستانه... قبل از آن‌که ما به آستانه برویم در دیدارهای آنکارا همگی بر این دیدگاه آنهم با اقناع کامل متفق‌القول بودیم. ترکیه مطلقاً بر ما بر سر این موضع فشار نیاورد. ترکیه هم مانند ما معتقد بود این روند فقط مخصوص آتش‌بس است و تمام مسائل سیاسی در ژنو و با حضور تمامی طرفهای سوریه مورد گفتگو قرار خواهد گرفت. این جلسه نیز که در ریاض در جریان است در هماهنگی کامل با برادران ترک ما برگزار شده تا تصمیم به شرکت در گفتگوهای ژنو بگیریم و هیأت کامل و منسجمی را تشکیل دهیم.

ترکیه با رژیم ایران اختلاف دارد. اولین اختلاف، نقض آتش‌بس از سوی رژیم اسد و رژیم ایران است. اختلافات دیگری در موضوع تروریسم و مبارزه با آن نیز وجود دارد. اختلافات ریشه‌یی هم درباره عقب‌نشینی شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران و پاسداران از سوریه وجود دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر