جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۲۳, شنبه

ولیعهد عربستان سعودی: رابطه ما با آمریکا رابطه‌ای استراتژیک و تاریخی است

لينك به منبع:
محمد بن نایف  ولیعهد عربستان سعودی - مایک پمپئو رئیس  سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا

محمد بن نایف ولیعهد عربستان سعودی - مایک پمپئو رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا


محمد بن نایف بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان سعودی روز جمعه 22بهمن 95 در جریان دیدار با «مایک پمپئو» رئیس جدید سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در ریاض، گفت: رابطه عربستان با آمریکا رابطه‌یی استراتژیک و تاریخی است.
به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان در جریان دیدار محمد بن نایف ولیعهد سعودی که با حضور امیر محمد بن سلمان وزیر دفاع سعودی صورت گرفت، مایک پمپئو، نشان «جورج تنت» را به ولیعهد عربستان اهداء کرد.
نشان جورج تنت، عالی‌ترین نشان سازمان «سیا» به‌شمار می‌‎رود که به افراد برجسته‌یی که در زمینه مبارزه با تروریسم و دستیابی به صلح و امنیت بین‌المللی به ابتکارعمل ویژه‌یی دست زده‌اند اهدا می‌شود.
به گزارش العربیه ولیعهد عربستان در کنفرانسی خبری پس از دیدار با رئیس سازمان سیا ضمن تشکر از مایک پمپئو، به‌خاطر تقدیر از وی و اهداء بالاترین نشان مبارزه با تروریسم، تأکید کرد که اهدای این نشان، در واقع ثمره تلاش رهبران عربستان و نتیجه شجاعت نیروهای امنیتی و همکاری همه مردم سعودی در زمینه مبارزه با تروریسم است.
محمد بن نایف در جواب به سؤال خبرنگار در مورد رابطه عربستان با آمریکا گفت: «رابطه ما با آمریکا رابطه‌یی استراتژیک و تاریخی است و هیچ کس نمی‌تواند اختلافی میان سعودی و ایالات متحده به وجود آورد».

محمد بن نایف، در رابطه با نقشی که عربستان در زمینه مباره با تروریسم ایفا می‌کند، گفت: «پادشاهی سعودی به‌شدت اعمال تروریستی را محکوم می‌کند. با هر نوع اقدام تروریستی و از هر منبع یا منشایی که باشد مبارزه خواهد کرد. ما در سعودی به یاری خداوند به مبارزه خود با تروریسم در همه زمینه‌ها به‌ویژه در زمینه‌های امنیتی، فکری و غیره ادامه خواهیم داد».
ولیعهد عربستان افزود: «مبارزه با تروریسم مسئولیتی بین‌المللی است و نیازمند تلاش مشترک همه کشورهاست. ما باید در زمینه‌های امنیتی، مالی، نظامی، فکری و رسانه‌یی با تروریسم مبارزه کنیم و این کار بایستی با همکاری همه کشورها و در چارچوب قوانین بین‌المللی و سازمان ملل‌متحد صورت گیرد».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر