جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ آبان ۱۸, سه‌شنبه

مصاحبه‌ ویژه با دو تن از معلمان شهر پایدار حلب

لينك به منبع:
دو تن از معلمان شهر حلب

دو تن از معلمان شهر حلب


مصاحبة سیمای آزادی با دو تن از معلمان شهر حلب درباره دخالتها و جنایات عوامل اعزامی خامنه‌ای:
عبدالکافی الحمدو: ما در شهر قدیمی حلب هستیم و می‌خواهیم در این باره که چه‌طور (رژیم) ایران و روسیه در سوریه دخالت می‌کنند و وضعیت را وخیم‌تر می‌کنند. (رژیم) ایران از روز اول در این جنگ علیه مردم سوریه شریک بوده و بشار اسد یک عروسک خیمه‌شب‌بازی در دستان آنهاست. (البته رژیم) ایران همواره در جنگ‌ها همین کار را انجام می‌دهد.

وسام زرقا: مثلاً الآن نبردی جریانست و آنها تلاش دارند محاصره را سخت‌تر کنند و نیروهایی از عراق به این‌جا آمده‌اند؛ آنها برای این کار از (رژیم) ایران پول می‌گیرند. با استدلال‌های دروغین مذهبی آنها را متقاعد به جنگیدن در این‌جا کرده‌اند. آنها چنین ادعاهایی و (در عوض) درد و رنج فقر و جنگ در خارج از کشورشان را بر (مردمشان) تحمیل می‌کنند. از جنگ با مردمی که در پی آزادی خود هستند، چه چیزی عایدشان می‌شود؟

عبدالکافی: این کار همیشگی (رژیم) ایران است: صادر کردن مشکلاتش به خارج از مرزهای کشور تا مردم مشکلات سیاسی، اقتصادی و سرکوب (حاکمیت) خودشان را فراموش کنند. آنها می‌خواهند همین سرکوب را بر (مردم) سوریه اعمال کنند که سال‌ها تحت سرکوب و نوعی بردگی (حکومت) اسد و خانواده‌اش بوده‌اند که وابستگی بسیاری به (رژیم) ایران دارند.

ویسما: امیدواریم مردم ایران نیز به آزادی خودشان برسند و چنین افرادی که فقط در پی منافع خودشان هستند بر آنها حکومت نکنند. همه ملتها باید با هم دوست باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر