جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۱۷, یکشنبه

اسکای نیوز: دونالد ترامپ بر سیاستهای اوباما شوریده است

لينك به منبع:
اسکای نیوز

اسکای نیوز


تلویزیون اسکای نیوز معتقد است دستورات اجرایی اخیر دونالد ترامپ و اظهارات وی تأثیر جدی بر کشورهایی نظیر عراق، ایران و سوریه خواهد داشت.

یک هفته بعد از تحویل‌گیری قدرت، اقدامهای دونالد ترامپ و دستورات وی منعکس‌کننده وعده‌های انتخاباتی اوست، ترامپ بر بسیاری از سیاستهای باراک اوباما شوریده است.

او در مصاحبه‌یی با کانال ای.بی.سی از ایجاد مناطق امن در سوریه حمایت کرد، گزینه‌ای که باراک اوباما از ابتدای جنگ سوریه با آن مخالف بود. ترامپ گفت من کشوری امن خواهم ساخت، ما به اندازه کافی مشکل داریم. حتماً منطقه امن در سوریه ایجاد خواهیم کرد. اروپا اجازه داد میلیونها نفر وارد آلمان و دیگر کشورهای اروپایی شوند این اشتباه بزرگی بود و چیزی که شما مشاهده می‌کنید فاجعه است.

ترامپ در مورد عراق گفت اگر آمریکا کنترل نفت این کشور را به دست می‌گرفت داعش نمی‌توانست به صحنه بیاید. او سیاستمداران و نظامیان عراقی را متهم کرد به داعش فرصت کافی دادند تا قبل از شروع عملیات آزادسازی موصل، آماده شوند. او گفت دوست دارم که قبل از حرف زدن عمل ببینم.

دونالد ترامپ افزود: به افراد کشورهای مشخصی اجازه نخواهد داد وارد آمریکا شوند. او گفت من لیست کشورهایی را دارم که افراد شرور می‌آیند و شاید که این افراد مرتبط با داعش باشند.

برای ایران هم دونالد ترامپ سهمیه‌ای قائل شد، او گفت: دولت اوباما وقتی که در عراق شکاف باقی گذاشت و به رژیم ایران و داعش اجازه داد تا این شکاف را پر کنند، اشتباه بزرگی مرتکب شد.

ترامپ در زمان تبلیغات انتخاباتی تأکید کرد رژیم ایران اولین حامی تروریسم در منطقه است. در رابطه با توافق اتمی با این رژیم هم گفت این توافق بسیار بد است و می‌بایست که باز نگری شود.

با امضای احکام توسط ترامپ، رژیم ایران یکی از هفت رژیمی است که از ویزای ورود به آمریکا محروم است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر