جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ آبان ۱۸, سه‌شنبه

نقش زنان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

لينك به منبع:
نقش زنان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

نقش زنان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا


نقش زنان در تعیین ساختار سیاسی آمریکا بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته است. امکان انتخاب نخستین رئیس جمهوری زن و شکاف جنسیتی آشکار میان دو نامزد اصلی از دلایل اصلی این امر است.

۵۱ درصد از جمعیت آمریکا را زنان تشکیل می‌دهند و دو سوم زنان بالای ۱۸ سال برای رأی دادن ثبت نام کرده‌اند که خود به تنهایی بزرگترین گروه رأی دهنده را در این کشور می‌سازد. بر اساس نظرسنجی وسیع روزنامه واشینگتن پست، هیلاری کلینتون در میان زنان ۱۴ امتیاز بیشتر از ترامپ دارد و ترامپ در میان مردان ۱۶ امتیاز بالاتر است.

مدیر مؤسسه زنان و سیاست در دانشگاه واشینگتن درباره هیلاری کلینتون می‌گوید: «او شخصیتی است که موافقان و مخالفان پرشوری دارد. از یک سو دموکراتهایی که به‌شدت مجذوب او و ریاست جمهوری‌اش هستند و از طرف دیگر جمهوری‌خواهانی که فکر ریاست‌جمهوری او را هم نمی‌توانند بکنند. بنابراین بخشی از این رویداد تاریخ‌ساز یعنی انتخاب یک زن به‌عنوان رئیس جمهوری آمریکا به این واقعیت بر می‌گردد که او چنین شخصیتی دارد.»
از سوی دیگر شمار زنان هوادار ترامپ ناچیز است و بعید است تا روز انتخابات هم افزایشی داشته باشد.

مسائلی نظیر اقتصاد، بهداشت، خانواده و مسائل اجتماعی برای زنان مهم است. زنان همچنین بیش از مردان به‌دنبال اجرای عدالت در مورد خود هستند چرا که برای نمونه دستمزد آنها به شکل متوسط از مردان کمتر است. نظر کلینتون درباره گرفتن مالیات بیشتر از میلیونرها و برداشتن فشار از روی خانواده‌های متوسط در میان زنان بازتاب خوبی داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر