جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ فروردین ۱۶, دوشنبه

انعکاس اعتراف پاسدار علی لاریجانی در مورد علت اصلی لغو سفر حسن روحانی به اتریش در رسانه حکومتی

پاسدار لاریجانی رئیس مجلس ارتجاع در جلسه روز یکشنبه باند رهروان ولایت در مجلس ارتجاع، گزارشی درباره لغو سفر آخوند روحانی به اتریش را ارائه کرده است.
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارتجاع گفت: در خصوص لغو سفر رئیس‌جمهور به اتریش لاریجانی حق را به رئیس‌جمهور داد و اعلام کرد این اقدام در راستای حفظ منافع جمهوری اسلامی بوده است.
پیش از این خبرگزاریها و رسانه‌های حکومتی اظهارات رئیس مجلس رژیم را در مورد علت اصلی لغو سفر روحانی منعکس کرده و نوشتند: رئیس مجلس گفت: بی‌توجهی دولت اتریش به‌درخواست تیم حفاظتی رئیس‌جمهور برای لغو مجوز راهپیمایی مجاهدین در جریان سفر روحانی به این کشور، دلیل لغو سفر بود.
روزنامه حکومتی انتخاب در مطلب مفصلی با عنوان مشکل چه بود که روحانی دومین سفر خود به اروپا را لغو کرد؟ درباره لغو سفر آخوند روحانی به اتریش نوشت:
در حالی که مخالفان دولت روحانی تلاش می‌کردند تا از لغو سفر رئیس‌جمهور به اتریش دستاویزی برای انتقاد به دولت بسازند، علی لاریجانی دیروز با دفاع خود نشان داد مسأله لغو این سفر اهمیت ویژه‌ای داشته است. ... .
آنطور که قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت گفت و آقای لاریجانی نیز تأکید کرد، این یک تصمیم شجاعانه و از موضع «عزت، حکمت و مصلحت» بود. همزمان با سفر رئیس‌جمهور به اتریش (مجاهدین) در این کشور خواستار برگزاری یک تجمع اعتراضی شده بودند. دولت اتریش نیز به آنها این مجوز را داده بود که تجمعشان را برگزار کنند و در توضیح آن شخص هاینس فیشر هم گفته بود: «فاصله‌ محل تجمع‌شان آن‌قدر دور از محل هیأت ایرانی بوده که نه صدایشان را می‌شنیدند و نه تصویرشان را می‌دیدند!»
در درستی این تصمیم و ارتباط آن با (مجاهدین) لاریجانی امروز گفت: «با توجه به بی‌توجهی دولت اتریش به‌درخواست تیم حفاظتی رئیس‌جمهور مبنی بر لغو مجوز راهپیمایی (مجاهدین) در جریان سفر دکتر روحانی به این کشور این تصمیم درستی بود. بنده قبل از سفر در جریان مسائل بودم».
بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که عدم توجه میزبان به‌درخواست تیم حفاظت ریاست‌جمهوری ایران اسلامی، در مسأله عدم برگزاری تجمع گروهک تروریستی منافقین، مجاهدین، علت اصلی لغو این سفر بود. لذا تصمیم رئیس‌جمهور برای لغو برنامه سفر به علت اجازه تجمع به یک گروهک تروریستی مسلح کاملاً مبتنی بر «حکمت، عزت و مصلحت» بود. این موضوع می‌توانست در آینده نیز برای سفرهای رئیس‌جمهور به کشورهای دیگر ایجاد مانع کند که اقدام قاطعانه ریاست‌جمهوری کشورمان در لغو این سفر، می‌تواند پیام روشنی را به همه کشورهایی که خواستار مراودات پسابرجامی با ایران هستند، مخابره کند. با این مضمون:‌ « ایران در مواجهه با (مجاهدین) به هیچ وجه حاضر به کوتاه آمدن نیست».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر