جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ فروردین ۱۶, دوشنبه

اجلاس فوق‌العاده هیأت عالی مذاکره‌کنندگان سوریه در ریاض عربستان


ریاض حجاب هماهنگ کننده کل هیأت عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه

ریاض حجاب هماهنگ کننده کل هیأت عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه


هیأت عالی مذاکره‌کنندگان سوری روز پنجشنبه آینده یک اجلاس اضطراری در مرکز خود در ریاض پایتخت عربستان برگزار می‌کند. در این اجلاس فروپاشی روند انتقال سیاسی و هم‌چنین سند دمیستورا نماینده سازمان ملل‌متحد در امور سوریه مربوط به گفتگوهای قبلی ژنو مورد بحث قرار می‌گیرد.

اورینت، تلویزیون اپوزیسیون سوریه گفت: ”ریاض حجاب هماهنگ کننده کل هیأت عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه نسبت به شکست توافق ”آتش بس“ به‌دلیل نقض آن توسط نظامیان اسد هشدار داد که آخرین آن کشتار شهرک دیرالعصافیر توسط هواپیماهای رژیم اسد در غوطه شرقی بود. وی شورای امنیت را به دخالت فوری برای احترام گذاشتن به قطعنامه‌های خود فراخواند“.

در نامه ریاض حجاب به شورای امنیت آمده است: ”توافق آتش‌بس وارد سی‌وپنجمین روز خود شده است و رژیم سوریه هنوز به اقدامات گستاخانه و کشتار سیستماتیک مردم سوریه با خونسردی تمام ادامه می‌دهد. رژیم سوریه با حمایت و پشتیبانی مزدوران روسیه، رژیم ایران، عراق، حزب‌الله و شبه‌نظامیان فرقه‌گرا به‌طور دیوانه‌واری علیه مردم سوریه عملیات می‌کند“.

دکتر منذر مأخوس سخنگوی هیأت و سفیر ائتلاف سوریه در پاریس گفت: تلاشهای زیادی برای ”گور زاد کردن“ راه‌حل سیاسی و فروپاشی روند سیاسی وجود دارد و این موضوع به‌طور گسترده در اجلاس روز پنجشنبه هیأت اپوزیسیون در ریاض بحث خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر