جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ فروردین ۱۶, دوشنبه

سخنگوی سابق شورای ملی سوریه: ما با مقاومت ایران و رزمندگان لیبرتی در یک سنگر هستیم


دکتر ولید البنی

دکتر ولید البنی


دکتر ولید البنی مسئول سابق دبیرخانه شورای ملی سوریه و عضو هیأت سیاسی و سخنگوی سابق این شورا در مصاحبه اختصاصی با سیمای آزادی ضمن تشریح دخالتهای رژیم ایران در سوریه تصریح کرد: انقلاب سوریه و انقلاب ایران با یک دشمن مشترک روبه‌رو هستند از این‌رو ما با مقاومت ایران و رزمندگان لیبرتی در یک سنگر واحد هستیم.

بخشهایی از اظهارات دکتر البنی در زیر می‌آید:
من دکتر ولید البنی متخصص گوش و حلق و بینی، استاد سابق دانشگاه دمشق و یکی از بنیانگذاران جنبش اعلان دمشق در سال 2001 هستم. بعد از بنیانگذاری اعلان دمشق به مدت هشت سال زندانی بودم. رئیس دفتر روابط خارجی شورای ملی سوریه و در یکی از مراحل عضو هیأت سیاسی و سخنگوی رسمی شورای ملی سوریه بودم و در حال حاضر نویسنده سیاسی و مخالفی مستقل هستم.

دکتر ولید البنی در مورد دخالتهای رژیم ایران در سوریه گفت: رژیم حاکم بر ایران که باعث خونریزی در ایران شده و مردم ایران را از حقوق پایه‌یی و حیاتی و ثروتهایش محروم کرده است، شبه‌نظامیان حزب‌الله و سایر مزدورانش را به حمایت از اسد فرستاده است.

این رژیم به کمک روسیه علیه مردم سوریه وارد عمل شده است. این رژیم از جیب مردم ایران از رژیم بشار اسد و جنگ در سوریه و شبه‌نظامیان فرقه‌گرا حمایت می‌کند. روسیه نیز از نیروهای زمینی رژیم اسد حمایت هوایی می‌کند تا مردم سوریه را سرکوب کند و رژیمی را سرپا نگاه دارد که طی پنجاه سال این مردم را سرکوب کرده است

دکتر ولید البنی بر همبستگی مقاومت ایران و مقاومت مردم سوریه تأکید کرد و گفت:
ما با ساکنان کمپ لیبرتی همدل و همبسته هستیم می‌دانم که این رزمندگان ایرانی مورد ظلم قرار گرفته و در شرایط سختی به‌سر می‌برند. ما و انقلاب و مقاومت ایران هم سنگر هستیم، دشمن مشترک داریم. مردم ایران همواره برادر ما و خلقهای عرب بوده‌اند.

آنها همواره با آرمانهای ما به‌صورت واقعی همبسته بودند تا این‌که رژیم آخوندی به ایران آمد و چنین موضعی را اتخاد کرد تا افکار قرون وسطایی‌اش را اجرا کند و میان هم‌پیمانان واقعی یعنی اعراب و مردم ایران مشکل ایجاد کرد. ما تاریخاً و از نظر دینی و جغرافیایی هم‌پیمان بوده‌ایم ولی رژیم ایران این را به دشمنی تبدیل کرد. ما و مقاومت ایران علیه ظلم مشترک همسنگر هستیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر