جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ آذر ۳۰, سه‌شنبه

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی روز ۳۰آذر ۹۵

لينك به منبع:
نگاهی به روزنامه‌های حکومتی

نگاهی به روزنامه‌های حکومتی


روزنامه‌های حکومتی مهم‌ترین عنوانهای خود را به نمایش «منشور حقوق شهروندی» از طرف روحانی اختصاص داده‌اند، روزنامه‌های باند خامنه‌ای تندترین حملات خود را با یادآوری کارنامه باند رفسنجانی روحانی تأکید بر ناهمخوانی این نمایشها با مدعیانش انجام داده‌اند:

کیهان: خودرأیی دولت در کنار ترور شخصیت منتقدان و پرهزینه کردن نقد، شرایط سیاسی- اقتصادی سال‌های آخر دولت سازندگی را تداعی می‌کند. سال 1374
در حالی که از تحریم‌های امروز خبری نبود، نرخ تورم به ۴۹.۴ درصد رسید.
همان روزگار که فشار تورم بر مردم سخت می‌گرفت، بودند نورچشمی‌های دولتی که ظرف چند ماه به واسطه فرصتها و رانت‌های ایجاد شده میلیاردر شدند... اگر ذره‌یی کفایت و تدبیر بر خودرأیی و خودکامگی دولت بار بود، باز هم غمش خوردن داشت و قابل‌تحمل بود. اما هنگامی که می‌بینید خروجی 40ماه مدیریت، تشدید برخی نابسامانی‌های اقتصادی و بازگشت انواعی از تحریم‌ها با بهانه‌های مختلف است و در همان حال برخی مدیران دولتی و رسانه‌های تحت‌امر آنها اصرار دارند تصویر وارونه از واقعیات بسازند، دیگر نمی‌توان در برابر این تمامیت‌خواهی نابودکننده فرصتها بی‌تفاوت بود. در و تخته خودرأیی چنان جفت و جور شده که مدیران دولتی در طیفی از موضوعات مهم ملی (از برجام تا قراردادهای نفتی جدید و FATF و برنامه ششم توسعه و...) مجلس را به حاشیه می‌اندازند و نایب رئیس پرهیاهو اما بی‌مایه‌ای پیدا می‌شود که با وقاحت بگوید: «20دقیقه هم برای بررسی برجام زیاد بود.»!... برخی مدیران ارشد دولتی در حالی که شعارهایی نظیر شفافیت، انضباط مالی، قانونگرایی، تحمل نقد، صیانت از حقوق شهروندی و تسهیل معیشت برای مردم می‌دهند، چهار نعل در مسیر خلاف این شعارها می‌تازند و تنها نبوغشان این است که نعل وارونه بزنند و به سمت پرتگاه انحراف بتازند.

کیهان: بساط نجومی‌ها و نورچشمی‌ها را جمع کنید/حقوق شهروندی تأمین می‌شود
در حالی که همزمان با مشکل بیکاری، مسکن و ازدواج جوانان برخی مدیران دولتی حقوق‌های نجومی گرفته و در خانه‌های میلیاردی ساکنند و همچنین گزارش نهادهای قانونی نشان از انتصاب مدیران متخلف نجومی‌بگیر با توصیه‌ برخی نزدیکان رئیس‌جمهور دارد، روحانی در مراسم رونمایی از «منشور حقوق شهروندی» از حقوق مردم سخن گفت و اظهار داشت: در قانون نورچشمی و استثنا نداریم!
رئیس‌جمهور در همایش حقوق ملت در قانون اساسی از تدوین و انتشار «منشور حقوق شهروندی» سخن گفت و اظهار داشت در قانون نورچشمی و استثنا نداریم. سخنان روحانی درباره حقوق شهروندی و همچنین نورچشمی‌ها با رفتار دولت یازدهم فاصله زیادی دارد؛ در حالی که برخی مدیران دولتی نجومی حقوق می‌گیرند و شهروندان از بیکاری رنج می‌برند و در حالی که بسیاری مسکن مناسب ندارند و عده‌یی در خانه‌ها و ویلاهای میلیاردی نشسته‌اند سخن گفتن از حقوق شهروندی به طنز بیشتر شباهت دارد! سخن رئیس‌جمهور مبنی بر این‌که در قانون نورچشمی و استثنا نداریم نیز با توجه به تخلفات بی‌شمار اطرافیان روحانی از جمله حسین فریدون و همچنین توصیه‌های صورت گرفته از سوی وی برای انتصاب مدیران نجومی و... متناقض به نظر می‌رسد... اظهارات رئیس‌جمهور درباره حقوق شهروندی در حالی مطرح می‌شود که بیش از 7ماه از انتشار فیش‌های نجومی برخی مدیران دولتی که نشان‌دهنده دریافت‌های صدها میلیونی برخی از این مدیران بود می‌گذرد، در حالی که مردم از بیکاری رنج می‌برند و آمار نشان می‌دهد میزان بیکاری در دولت یازدهم نسبت به دولتهای گذشته افزایش داشته و در اشتغال جوانان نیز روند نزولی را طی می‌کنیم.
آمار نشان می‌دهد: در مدت 10 فصلی که از زمان شروع به کار دولت می‌گذرد، در 9 فصل خالص اشتغال نسبت به ابتدای شروع به کار دولت یازدهم منفی بوده است.
تعداد بیکاران کشور در تابستان سال 1392 هم‌زمان با تغییر دولت، 2 میلیون و 563هزار نفر بود که در زمستان سال 94 به 2 میلیون و 887هزار نفر افزایش یافته است. به عبارتی می‌توان گفت در دولت یازدهم 323هزار نفر بر تعداد بیکاران افزوده شده است... بیایند اعلام کنند سال 90 چه کسانی صرافی زدند. دائم که نمی‌توانیم ادعای الکی کنیم. یکی از مشاوران رئیس‌جمهور و یکی از عزیزان دارای قدمت در این حوزه ثروتهای میلیاردی به جیب و دم از غارت و این‌که چند صد میلیارد گم‌شده بزنند این‌ها راه را گم می‌کنند... دولت تاکنون به این اتهامات پاسخی نداده که برادر رئیس‌جمهور با چه مجوزی برای انتصاب یک مدیر متخلف بانکی وساطت و زمینه‌ساز دریافت تسهیلات کلان و میلیاردی از سوی افراد دیگر شده است؟!
آیا با وجود این‌گونه وساطتها و کارسازی‌ها دیگر می‌توانند بگویند «در قانون نورچشمی و استثنا نداریم؟!»...

جوان: رئیس‌جمهور دیروز از منشوری رونمایی کرد که سر تا ته آن عوامگرایانه و فرافکنی بود. در شرایطی که میلیونها نفر در اثر سوءمدیریت در حوزه اقتصاد، زیر خط فقر هستند و آسیب‌های اجتماعی در حال نزدیک شدن به بحران است، آقای روحانی برای عموم شهروندان ایرانی پیامک دسترسی به منشور حقوق شهروندی ارسال کرده‌اند! دردناک‌بودن نمایش پوپولیستی آقای رئیس‌جمهور وقتی با بغض و حسرت بیشتر همراه می‌شود که در این چند ماه مانده به انتخابات، موضع‌گیریهای آقای روحانی مرور شود، از ابراز ناراحتی برای بیکارانی که نتیجه سیاستهای غلط خود دولت بوده است تا باغ هلو و گلابی توصیف کردن برجامی که در نهایت خس و خاشاک هم به بار نداد.
پیامک رئیس‌جمهور دیروز و در ماه‌های پایانی مانده به انتخابات به دست برخی از 11 میلیون حاشیه‌نشین و 11 میلیون بیکار و 12 میلیون جوان ازدواج نکرده و صدها هزار فارغ‌التحصیل بدون شغل رسید. البته به دست برخی از آنها نیز که اصولاً گوشی همراهی ندارند، نرسید و رئیس‌جمهور هیچ پیامی و حتی پیامکی برای این گروه نداشت، مثلاً 4 میلیون کودک بازمانده از تحصیل پیام رئیس‌جمهور را نگرفتند... سقوط همه شاخصه‌های اقتصادی در دولت یازدهم، سفره مردم را به اعتراف بانک مرکزی 8 درصد کوچک‌تر کرده است.
در چنین شرایطی که همه کالاهای اساسی مردم با گرانی مفرط روبه‌رو شده‌اند، چه جایی برای پرداختن «کاغذی و نمایشی» به حقوق شهروندی باقی می‌ماند‌ ؟!

روزنامه‌های باند هاشمی رفسنجانی نیز به «بی پشتوانه» بودن نمایش «منشور حقوق شهروندی» از طرف روحانی اذعان کرده‌اند:

ابتکار: متن و فرامتن منشور حقوق شهروندی: آیا تنظیم چنین منشوری در حوزه اختیارات یا وظایف قوه مجریه است؟ و آیا این منشور باید در بدنه دولت تنظیم شده و در اختیار نهادها و سازمانهای عمومی قرار گیرد؟ به نظر می‌رسد در این موضوع نیز ـ چون بسیاری از امور دیگر ـ شکل و فرم ارائه با روندهای معمول در بسیاری از نقاط جهان تعارضات آشکاری وجود دارد... نکته دیگر در خصوص این مسأله، امکان تحقق یا عدم تحقق بندهای مختلف همین منشور است. پرسش اساسی در این حوزه شاید در تعریف کاربست اصلی و امکان اجرای مفاد چنین منشوری است. منشور حقوق شهروندی بیش از آن که یک قانون الزام‌آور باشد، یک متن فرهنگی است. متنی که در جای جای آن سخن از کلیاتی به میان آمده که هیچ راهبرد قانونی و اجرایی برای آن در نظر گرفته نشده است. حتی اگر رئیس‌جمهور دستیار ویژه‌یی را هم برای این امر انتخاب کرده باشد، باز هم هیچ الزامی بر اجرای مفاد این منشور وجود ندارد.

اعتماد: اگر در این زمان نیز چنین نهادی پیش‌بینی می‌شد تا رئیس‌جمهوری وظیفه اجرای قانون اساسی را به درستی انجام دهد، نتیجه‌اش بسیار بیش از تدوین حقوق شهروندی بود. این‌گونه اقدامات را بیشتر کار فانتزی می‌دانم که غیر از جلب‌توجه، نتیجه دیگری ندارد. چون این منشور فاقد ضمانت اجراست...

شرق: پرسش این است که این سند از نظر ماهیت حقوقی چیست؟ به عبارت دیگر آیا سند منشور حقوق شهروندی در زمره مصوبات الزام‌آور حکومتی قرار می‌گیرد یا نه؟ با توجه به انواع مقررات مانند قانون، تصویب‌نامه هیأت وزیران و مصوبات سایر مراجع اداری نمی‌توان به این پرسش پاسخ مثبت داد؛ این سند حتماً قانون نیست. همچنین با توجه به مرجع تصویب و مفاد و محتوا، منشور تصویب‌نامه هیأت وزیران یا چیزهایی از قبیل دستورالعمل اجرایی و مانند آنها نیز نمی‌تواند باشد. در این صورت این سند از نظر حقوقی نمی‌تواند الزام‌آور باشد.

برخی روزنامه‌های باند رفسنجانی حتی به نمایشی بودن اقداماتی تحت عنوان حقوق و آزادی‌ها، در دوره‌های مختلف نظام آخوندی اقرار کرده‌اند و ضمن یادآوری بازتاب اجتماعی این‌گونه حرکات بی‌محتوی، حسن روحانی را در حیطه اختیاراتش به چالش کشیده‌اند:

آرمان: . آنچه نگران‌کننده است این است که هنوز بسیاری از اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، به‌ویژه در حوزه حقوق و آزادی‌های شهروندی، بسترهای اجرایی لازم را پیدا نکرده‌اند. انتشار منشور حقوق شهروندی توسط دولت تدبیر و امید و برداشتن گام‌های ناقص‌تر توسط دولت پیشین، تصویب آیین‌نامه و بعدها قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی و صدور فرمانهای هشت ماده‌ای امام خمینی و رهبری فعلی نظام همه و همه به‌دنبال اجرایی کردن اصول و ارزش‌های مغفول قانون اساسی بوده‌اند. اما پرسش این است که چرا هیچ‌کدام از این اقدامات ارزشمند به شهروند بنیان‌شدن زندگی خصوصی و عمومی ما ایرانیان تبدیل نشده است... هیچ‌کدام از دولتها برنامه مدون و عملیاتی برای شناسایی گسترده و تضمین عملی و غیرشعاری حقوق‌های شهروندی نداشته‌اند... فقدان برنامه دقیق اجرایی و عدم ورود یاران همراه به عرصه پایشگری و تضمین ممکن است آثار معکوس و ناامیدکننده‌ای برای دولت و شهروندان ایرانی به ارمغان آورد... اگر دولت روحانی عزم جدی برای عملیاتی کردن منشور حقوق شهروندی داشته باشد، بهترین راه‌حل اجرای تمام‌عیار آن در بدنه نهادهای تحت الامر خویش است. به‌عنوان مثال، نباید فراموش کرد که در همین روزها در برخی از دانشگاهها سخنرانی‌ها به‌راحتی لغو شده و انجمنهای اسلامی دانشجویان آزادی عمل مناسبی ندارند. در حوزه حمل و نقل و بهداشت و درمان تا تحقق حقوق شهروندی فاصله بسیار داریم.

آرمان: در حال حاضر کمبود قانون نداریم بلکه مشکل اجرای قانون و نحوه نظارت بر اجرای قانون داریم. این‌که شهروندان آگاه باشند از چه حق و حقوقی برخوردارند، دردی را دوا نمی‌کند. مثلاً «من حق دارم از مسکن و شغل مناسب برخوردار باشم»، حالا دانستن یا ندانستن این حق چه توفیری در سرنوشت من خواهد داشت؟
مهم اجرای آن و فراهم آوردن شغل و مسکن مناسب برای شهروند است. دولتهای رفاه اجتماعی حوزه اسکاندیناوی بدون این‌که منشور حقوق شهروندی داشته باشند یا مدعی آن باشند، به‌طور کامل آن را اجرا می‌کنند و هرگز منت بر سر شهروندان خود نیز نمی‌گذارند،
منشور حقوق شهروندی به تنهایی دردی را دوا نمی‌کند بلکه باید مکانیسم اجرایی مقتدری برای آن تعریف و به شکل قانونی بدون کلی گویی درآید. خواست مردم احترام به حق و حقوق آنان و عملی کردن آن در قوانین مختلف بدون منت گذاشتن است.

تک و پاتک حول برجام و دستاوردهایش موضوع رو در رویی روزنامه‌های باندهای متخاصم با یکدیگر است

آفتاب یزد: معاون سازمان هواشناسی کل کشور: جزییات خرید ابر کامپیوتر آمریکایی پس از برجام

آفتاب یزد: مخالفان دولت آمارهای رسمی را زیر سؤال بردند؛ سیاه‌نمایی زنجیره‌یی علیه آمار رشد اقتصادی

کیهان: یک غارت 2میلیارد دلاری دیگر این بار به بهانه معامله با بوئینگ

نوآوران: یوسفیان ملا: رویا پردازی تا بی‌مسؤولیتی برنامه‌های توسعه را به بن‌بست می‌کشاند

وقایع اتفاقیه: مکارم شیرازی: دولت به بهانه جویی‌ها توجه نکند

روزنامه‌های حکومتی در روز سه‌شنبه خبری از شصت و سومین قطعنامه محکومیت رژیم در مجمع عمومی سازمان ملل به‌خاطر نقض حقوق‌بشر نداده‌اند، اما ابراز وحشت از پیآمد محکومیتهای جهانی و جامهای زهر بعدی به‌ویژه در روزنامه‌های باند ولی‌فقیه ارتجاع موج می‌زند:
حمایت: آملی لاریجانی: همین تحلیلها یی که کارشناسان نزدیک به دولتها مطرح می‌کنند استراتژی درازمدت آنها این است که با فشار بر جمهوری اسلامی از قبیل حقوق‌بشر و مسأله مبارزه با تروریسم بتوانند دوباره تحریمها را برگردانند، و این کشور را دچار مشکل کنند. برخی تحلیل‌گران جلوتر رفته‌اند و گفته‌اند برای مقابله با تهدیدهای جمهوری اسلامی در غرب آسیا ما باید از درون به جمهوری اسلامی فشار بیاوریم. و مقصودشون این است در درون کشور با ایجاد تفرقه و با حمایت از جناحها و افرادی که غرب گرا هستند، این را تصریح می‌کنند بتونند یه منفذی در درون پیدا کنند.

جوان: اهداف قدیمی برای موج جدید ایران هراسی
زمینه‌چینی برای محکومیت ایران و دیگر کشورهای حامی جبهه مقاومت یکی دیگر از اهداف این موج ایران‌هراسی است که در قالب انتشار اخبار دروغ پیرامون کشته شدن زنان و کودکان منتشر می‌شود. یکی از مهم‌ترین ابعاد این موج جدید را می‌توان تلاش برای تأثیرگذاری در فضای داخلی ایران دانست که دو هدف اساسی از طریق آن دنبال می‌شود.

الف: زمینه‌سازی برای تحرکات اعتراضی در داخل نسبت به حضور مستشاری ایران در کمک به نیروهای مقاومت و القای این‌که ایران عامل کشتارهای غیرنظامیان است.
در فضای مجازی عملاً رسانه‌های مربوط به فتنه‌گران و دیگر ضدانقلابیون بسترساز آن هستند.

ب: هدف دیگر این موج ایران‌هراسی، هم‌چون موج اول که در عرصه مذاکرات هسته‌یی کاربرد داشت، زمینه‌سازی برای برجام‌های بعدی است

روزنامه‌های باند علی خامنه‌ای به ابراز وحشت از پیآمد تداوم تحریمها توسط آمریکا به حملاتشان به باند رقیب ادامه داده‌اند:

حمایت: برآیند سخنانی که از مقامات پیشین و فعلی آمریکا به گوش می‌رسد حاکی از این واقعیت است که حفظ چارچوبهای تحریم‌ها در دستور مقامات کاخ سفید قرار دارد.
ناظران سیاسی اعتقاد دارند تمدید 10ساله تحریم‌های اخیر که تحریم‌های ثانویه بر مبنای آن اعمال‌ شده‌اند، یک مسأله کاملاً جدی و به‌منظور ورود به مرحله سوم انجام ‌شده است.
تفسیر این استراتژی به این شکل قابل تشریح است که خلع‌سلاح غرب از بهانه‌های هسته‌یی و ناکارآمدی اتهام انحراف فعالیت‌های صلح‌آمیز اتمی کشورمان به سمت مقاصد نظامی، آنان را به سمت مواضعی پیش برده است که این روزها بسیار شنیده می‌شود و صراحتاً اعلام کرده‌اند که بر این اساس این اتهامات واهی قصد دارند کشورمان را مجدداً تحریم کنند؛ بهانه‌های مانند «حمایت از تروریسم»، «حقوق‌بشر» و «افزایش توان موشکی». این نکته‌ دقیقی است که روز گذشته آیت‌الله آملی لاریجانی، ریاست محترم قوه قضاییه در جمع مسئولان قضایی نیز به آن اشاره کردند: «استراتژی درازمدت آمریکا این است که با وارد آوردن «فشار» به بهانه مقابله با تروریسم و نقض حقوق‌بشر، تحریم‌ها را برگرداند.». امروز از رهگذر توافق هسته‌یی برای همه و حتی برای آن دسته از افرادی که آمریکا را کعبه آمال خود می‌دانستند، عیان شده است که اعتماد به این کشور، رفتن به‌سوی سراب است و گره مشکلات کشور نه‌تنها با ارتباط با آمریکا باز نمی‌شود، بلکه محکمتر شده و دچار پیچیدگی و عمق بیشتری خواهد شد.

روزنامه‌های هر دو باند حاکم به‌رغم دود و دم ادعای پیروزی در سوریه نسبت به پیآمد مذاکرات در پیش رو ابراز نگرانی کرده‌اند:

جوان: سیر سابق ایران در سوریه: در مورد بحران سوریه در داخل ایران اجماعی صورت نگرفته است در حالی که این بحران با منافع ملی ایران گره خورده است.
روسیه در عرصه بین‌المللی از وتوی خود برای بحران سوریه استفاده می‌کند در حالی که ایران در عرصه میدانی تحولات را به پیش می‌برد.
دقت کنید که روسیه چطور عمل می‌کند. سرگیی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در یک روز به مدت 14ساعت با جان کری، وزیر خارجه آمریکا درباره سوریه بحث و مذاکره می‌کنند. روسیه در بازی دیپلوماتیک سعی دارد دستاوردهای حملات هوایی خود علیه تروریستها در سوریه را در مذاکرات سیاسی به دست آورد. ایران نیز باید چنین الگوهایی را به‌کار بگیرد... در سیاست ما در قبال بحران، اجماعی برای مدیریت این بحران وجود ندارد. ما در عرصه میدانی به خوبی عمل می‌کنیم اما نتوانسته‌ایم بهره‌برداری سیاسی متناسب با این پیشرفت‌های میدانی را داشته باشیم. شاید علتش نداشتن نماینده ویژه برای بحران سوریه است که بتواند تمام وقت امور سوریه را به پیش ببرد... معارضه سوریه از همان ابتدا با ایران سر ناسازگاری داشت و حاضر نبود با ایران مذاکره کند. بخشی از معارضه هم با مقامات صهیونیستی دیدار و همکاریهایی داشتند. البته ایران هم در این مسأله کوتاهی کرده و می‌توانست بیش از این با معارضه تعامل کند. کاری که روسیه و حتی مصر انجام داده‌اند. شاید علاوه بر رویکرد خصمانه معارضه نسبت به ما عدم اجماع ملی و نبود تمرکز در مدیریت بحران در کشور نیز مطرح باشد.

روزنامه‌های باند رفسنجانی در مقابل ادعای «قدرت منطقه‌یی» شدن به‌دنبال تحولات سوریه از طرف باند خامنه‌ای اذعان کرده‌اند که رژیم تابعی از سیاستهای روسیه خواهد بود.

اعتماد: روسیه درصدد است تا همین تجربه را که در حلب رخ داد، به دیگر مناطق سوریه گسترش دهد و یک نوع آتش‌بس سراسری را در این کشور ایجاد کند. این همان توافقی بود که مسکو و واشینگتن هم چند ماه پیش به آن دست یافته بودند
دستیابی به هر گونه توافق درباره سوریه منوط به تفاهم رسیدن روسیه و آمریکا است.
مسکو می‌کوشد از شرایط به وجود آمده کمال استفاده را بکند و دست خود را برای چانه‌زنی‌های آینده بیشتر از پیش بکند تا این‌گونه بتواند از برگه برنده سوریه برای پایان بخشیدن به سایر مشکلاتش با غرب و به‌ویژه آمریکا استفاده کند. او با حضور در سوریه، توانسته است از انزوایی که در ماجرای اوکراین گرفتار شده بود، خارج شود و با نقش‌آفرینی جدی در سوریه، نه‌تنها توانسته است به بازیگری اساسی و تاثیرگذار در خاورمیانه تبدیل شود بلکه جایگاه خود را در نظام بین‌الملل افزایش دهد.
از رهگذر توافق این دو بازیگر درباره سوریه، منافع بسیاری نصیب مسکو خواهد شد که البته ایران هم از آن می‌تواند منتفع باشد.

دزدی، فساد، چپاول و تخاصمات باندی حول سایر بحرانهای گریبانگیر نظام موضوع سایر عنوانهای روزنامه‌های حکومتی در روز سه‌شنبه است:

ابرار: یک نماینده: افزایش و دریافت مالیات به‌صورت فله‌ای درست نیست

ابرار: پزشکیان: بنده به‌عنوان نایب‌رئیس مجلس نمی‌دانم اکنون در مجلس چه خبر است

ابرار: روحانی: در قانون نورچشمی نداریم

امتیاز: معاون سازمان برنامه و بودجه مطرح کرد: 20درصد فرار مالیاتی در کشور

جهان اقتصاد: دلایل افزایش فشار بر صنعت سنگ ایران؛ ظهور جمشید بسم الله در صنعت سنگ! رئیس انجمن سنگ: از وضع عوارض بر صادرات سنگ حیرانیم!

جهان صنعت: بیکاری تک رقمی با کدام ابزار

جهان صنعت: صنعت سنگ زمینگیر تصمیمات غیرکارشناسی مسولان

19دی: رئیس دیوان محاسبات: گزارشهای صدا و سیما کاریکاتوری شده‌اند

نوآوران: یوسفیان ملا: رویا پردازی تا بی‌مسؤولیتی برنامه‌های توسعه را به بن‌بست می‌کشاند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر