جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ آبان ۱۵, شنبه

جان کری در دیدار با آنتونیو گوترز او را مرد عمل معرفی کرد

لينك به منبع:
جان کری در دیدار با آنتونیو گوترز او را مرد عمل معرفی کرد

جان کری در دیدار با آنتونیو گوترز او را مرد عمل معرفی کرد


جان کری وزیر خارجه آمریکا در نخستین دیدار با آنتونیو گوترز دبیرکل جدید سازمان ملل، وی را مرد عمل معرفی کرد.

جان کری که روز جمعه 14 آبان با دبیرکل جدید سازمان ملل‌متحد در محل وزارت‌خارجه آمریکا در واشینگتن ملاقات می‌کرد گفت: فکر می‌کنم در دنیا امروز همه به نوعی از تعدد مشکلات و چالشی که با آنها روبه‌رو هستیم با خبرند، مشکلات و مسائلی که چاره‌جویی و برطرف ساختن آنها برای هر کسی اگر از همین حالا شروع کند به اختصاص و وقف تمامی عمرش نیاز و بستگی دارد. به همین دلیل تصور می‌کنم سرعت عملی که در انتخاب دبیرکل جدید سازمان ملل‌متحد شاهد آن بودیم واقعاً به‌دلیل اطمینان به توانایی او در رهبری و مهارت و کاردانی‌اش برای جوابگویی به مسائل دشوار ناشی از افراط گرایی، خشونت، فقر، تروریسم و گرفتاریهای کشورهای به‌اصطلاح ناکام است. فکر می‌کنم آنتونیو مرد عمل برای چنین زمانی است. او مسئولیت بزرگی بر عهده دارد و از انرژی کافی برخورد است. برای مذاکرات‌مان موضوعهای متعددی در دستور کار است.

گوترز نیز در این ملاقات تأکید کرد کاملاً به اهمیت وظیفه‌یی که در مقابل دبیرکلی سازمان ملل‌متحد به عهده می‌گیرد واقف است.

خاطرنشان می‌شود مجمع عمومی ملل‌متحد روز پنجشنبه 22 مهر95 آنتونیو گوترز نخست‌وزیر سابق پرتغال را به‌عنوان نهمین دبیرکل ملل‌متحد به مدت 5 سال از تاریخ اول ژانویه 2017 منصوب کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر