جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ آذر ۳۰, سه‌شنبه

جمع‌آوری رأی، تحت عنوان منشور حقوق شهروندی

لينك به منبع:
آخوند حسن روحانی

آخوند حسن روحانی


آخوند روحانی در ماههای پایانی ریاست‌جمهوری خود با یک اقدام تدافعی مضحک، تحت عنوان منشور حقوق شهروندی، پیشاپیش به جمع کردن رأی در مقابل باند رقیب مبادرت کرد. وی همچنین بیهوده کوشید تا گارد دفاعی خودش و رژیم ولایت فقیه را در برابر کارزار جهانی حقوق‌بشر در ایران و جنبش دادخواهی پیرامون قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷در پی انتشار فایل صوتی آقای منتظری ببندد.

رئیس‌جمهور اعدامها با سخافت تمام گفت: «این حقوق شهروندی طنین ندایی است از ملت ایران در برابر برخی از کشورهای غربی پر ادعا که فکر می‌کنند در حقوق‌بشر و حقوق شهروندی از ملتهای جهان سوم پیشی گرفته‌اند، این حقوق شهروندی به دنیا اعلام می‌کند جمهوری اسلامی ایران این ظرفیت را دارد، انقلاب اسلامی این ظرفیت را دارد که از تمام ویژگیهای حقوقی نوین دنیای امروز در چارچوب فرهنگ اسلامی ایرانی‌اش به‌خوبی استفاده کند.»

شیخ حسن روحانی که خودش رئیس جمهور ولایت فقیه است، در قسمت دیگری از سخنانش با سخافت به خود بالید که تنها فردی است که در کشور با رأی عمومی مردم روی کار آمده است.
وی با طعنه زدن به باند رقیب گفت:
قانون اساسی در اصل 113 به رئیس‌جمهور دستور می‌دهد که او مسئول اجرای قانون اساسی باشد و چرا این وظیفه بدوش رئیس‌جمهور آمده؟ به‌دلیل این‌که تنها فردی که در کشور با رأی عموم مردم در سطح ملی انتخاب می‌شود فقط رئیس‌جمهور کشور است.
برخی غیرمستقیم با رأی نمایندگان انتخاب می‌شوند مثل رهبری نظام که با رأی خبرگان انتخاب می‌شود مثل وزرا که از نمایندگان رأی اعتماد برای فعالیت خودشون می‌گیرند اما فقط یکنفر هست که با رأی مستقیم اونهم ملی در سراسر کشور با رأی مردم برگزیده می‌شود و لذا قانون اساسی این وظیفه را بر دوش رئیس‌جمهور گذاشته است.

سخنان آخوند روحانی پیرامون حقوق شهروندی و حاکمیت قانون در حالیست که بر اثر جنبش دادخواهی خون شهیدان قتل‌عام ۶۷ و کارزار جهانی برای تحمیل زهر حقوق‌بشر به استبداد خون‌آشام مذهبی، دیکتاتوری آخوندی اخیراً با شصت و چهارمین قطعنامه محکومیت خود توسط ملل‌متحد روبه روشده، و این قطعنامه، به‌زودی در عالیترین مرجع جهانی یعنی مجمع عمومی نیز به تصویب خواهد رسید. بیانیه‌های محکومیت جنایات رژیم ولایت فقیه توسط نمایندگان پارلمانهای اروپایی و همچنین توسط نمایندگان کنگره آمریکا و مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر نیز پیوسته صادر می‌شود و فراخوانهای توقف اعدامها در ایران و محاکمه بین‌المللی سران رژیم آخوندی به‌خاطر جنایت علیه بشریت، بالا می‌گیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر