جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ مهر ۲۷, سه‌شنبه

جزییاتی از اجلاس لندن و ناکامی در توقف جنگ در سوریه

لينك به منبع:
جزییاتی از اجلاس لندن و ناکامی در توقف جنگ در سوریه

جزییاتی از اجلاس لندن و ناکامی در توقف جنگ در سوریه


در لندن وزیر خارجه آمریکا با عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان و همتایان اروپایی خود گزینه‌های ممکن برای پایان دادن به بحران سوریه را بررسی کردند.

جان کری رژیم اسد را متهم کرد مرتکب جنایت علیه بشریت شده است. او اشاره کرد که این امکان وجود دارد توسط آمریکا و انگلستان مجازاتهای جدیدی علیه روسیه اعمال شود.

در لوزان و لندن دو جلسه در مورد بحران سوریه برگزار شد.

اجلاس لوزان شکست خورد ولی اجلاس لندن از مسکو خواست از جنایت علیه غیرنظامیان و کسانی که در محاصره قرار دارند دست بردارد.

اجلاس کوتاه لندن که در آن وزیر خارجه انگلستان بوریس جانسون میزبان آن بود وزیران خارجه آمریکا، عربستان سعودی، امارات، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ترکیه شرکت داشتند.

این اجلاس با هشدار به مسکو پایان یافت. بوریس جانسون گفت به‌دلیل محاصره حلب این امکان وجود دارد که مجازاتهای جدیدی علیه اهداف اقتصادی روسیه و اسد اعمال شود.

جان کری: «مسکو همان راه‌حلی را در حلب می‌رود که در گروژنی رفت. این کشور حاضر نیست صادقانه التزام بدهد».

بمباران غیرنظامیان در سوریه توسط روسیه و رژیم اسد از سوی وزیر خارجه انگلستان به‌عنوان جنایت علیه بشریت توصیف شد.

بوریس جانسون: می بایست از اهرم هایی که در دست داریم استفاده کنیم. ما باید نشان دهیم که اعمال آنها دارای عواقبی است.

بمبارانهای پی‌درپی باعث کشته شدن صدها نفر در مناطق شرقی حلب شده است. سازمان ملل می‌گوید نزدیک به 300 هزار غیرنظامی بصورتی در محاصره و زیر تهاجمات رژیم اسد و شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران هستند.

پیش از این اجلاس دیدبان سوریه خبر داد: رزمندگان ارتش آزادی سوریه تحت حمایت ترکیه شهرک دابق واقع در شمال سوریه را به تصرف خود درآوردند. این شهرک برای گروه داعش حائز اهمیت سمبولیک است.

شهرک استراتژیکی دابق در منطقه اعزاز در 35 کیلومتری شمال شرق حلب قرار دارد. این شهرک ایستگاه حد فاصل شهر رقه، پایگاه داعش در سوریه و شهرک مارع است.

به گفته منابعی در اپوزیسیون سوریه عملیات باز پس‌گیری دابق از داعش ده روز پیش شروع شد. آنها گفتند این عملیات از شهرک راعی با حمایت جنگنده‌های ترکیه شروع شد. آنها اهداف داعش را مورد تهاجم قرار دادند.

تصرف دابق با تهاجمی همزمان بود که رزمندگان سوری به شهرک های صوران و حور واقع در حومه شمالی حلب انجام دادند و این دو شهرک را تصرف کردند.

داعش قبل از تهاجم رزمندگان به این شهرک نزدیک به 1200 تن از عناصرش را در آن مستقر کرده بود. این افراد از برخی جبهه‌های دیگر به دابق آورده شده بودند.

عملیات باز پس‌گیری شهرک دابق در سومین مرحله از عملیات سپر فرات صورت می‌گیرد. قرار است که بعد از این شهرک عملیات گسترده دیگری در شهر تل ابیض در حومه رقه شروع شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر