جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ تیر ۲۱, دوشنبه

حمله موشکی به لیبرتی در استماع کمیته نیروهای مسلح سنا به ریاست سناتور مک کین


سايت كميته نيروهاي مسلح سناي آمريكا
07 ژوييه2016 - 17تير95
موضوع ـ  سازمان پيمان آتلانتيك شمالي, روسيه و امنيت اروپا در بناي دريكسن سنا.
مهمان برنامه:  ژنرال جيمز جونز (بازنشسته) مدير مركل امنيت بين المللي برنت اسكوكرافت و مشاور امنيت ملي سابق بعلاوه سفير نيكلاس برنز استاد ديپلوماسي و روابط بين المللي در دانشكده هارواردكندي و خانم جوليان اسميت كارشناس ارشد در برنامه استراتژي و سياستمداري.
مك كين ـ  تروريزم راديكال اسلامگرا تهديد ماست , اتحاديه اروپا تضعيف شده و روسيه كه مايل است از نيروي نظامي براي رسيدن به اهدافش استفاده مي كند. از جمله كريمه را با زور به خودش محلق كرد. ماجراجويي او برايش جواب داشته است. بدترين بحران مهاجران هم ممكن است به عنوان سلاح عليه ما استفاده شود.
ژنرال جيمز جونز در استماع از جمله گفت: مجاهدين بارها مورد تهاجم و حمله نيروهاي رژيم ايران از زماني كه كمپ اشرف را ترك كرده‌اند, قرار گرفته اند. حملات روز دوشنبه جديدترين حمله در سلسله تهاجماتي است كه عليه ساكنان كمپ ليبرتي در محل جديدشان در اين كمپ صورت گرفته است. تاكنون مجاهدين هدف 8 حمله قرار گرفته اند كه باعث كشته شدن 140 نفر و مجروح شدن بيش از 1400 نفر شده است. همانطوري كه سال گذشته نيز گفتم, در چنين شرايطي آنها بازهم مورد حمله قرار خواهند گرفت. من قبلا در شهادتي كه دادم خواسته بودم كه آمريكا يك برخورد بسيار مهربانانه تري نسبت به مجاهدين داشته باشد و در زمينه حفظ امنيت آنها برخورد بسيار قاطعانه تري نشان دهد.
ايالات متحده در سال 2003 مسئوليت بسيار مشخصي را در حفاظت از آنها تا زماني كه در آن محل زندگي ميكنند, و الان بايد بگويم كه در ليبرتي در اسارت هستند, برعهده گرفت, اما تاكنون در اين مسئوليت بطور شرم آور و مصيبت باري در اين امر مردود شده ايم. 1400 نفر ديگر از اين گروه امروزه هنوز در كمپ ليبرتي در انتظار رفتن به آلباني هستند.
من همچنين بايد به نقش آلباني در پذيرش آنها براي رفتن به آلباني اشاره كنم و دولت خودمان را تشويق كنم كه تمامي امكانات ممكن را براي انتقال سريع آنها به آلباني فراهم كند.
مك كين بعداز سخنان ژنرال جیمز جونز گفت: حمله اخير به كمپ ليبرتي نشان داد بايد سريعتر به اين ساكنان كمك كرد كه خارج شوند و بطور كامل روشن است كه ما در تعهدات به آنها شكست خورده ايم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر