جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ تیر ۲۱, دوشنبه

جاسوس نهادهای اطلاعاتی رژیم در آلمان شناسائی و دستگیر شد

منبع به لينك:


به گزارش دويچه وله در 17 تیر 95 دادستاني آلمان دستور بازداشت يك مرد پاكستاني ۳۱ ساله را به اتهام جاسوسی برای نهادهای اطلاعاتی ایران داده است. اين فرد متهم به همكاري با سازمان‌هايي است كه در ارتباط با نهادهاي اطلاعاتي ايران كار مي‌كنند.
خبرگزاري فرانسه به نقل از دادستاني آلمان خبر از بازداشت يك مرد پاكستاني ۳۱ ساله در شهر برمن را داد. اين فرد كه سيد مصطفي. ه نام دارد متهم است كه در ارتباط با يك نهاد اطلاعاتي در ايران كار مي‌كرده و از جمله ماموريت‌هاي او اين بوده كه درباره رئيس سابق "جامعه آلماني−اسرائيلي" , راينهولد روبه, و اطرافيان او اطلاعاتي جمع‌آوري كند. «روبه» در آن زمان نماينده مجلس آلمان از فراكسيون حزب سوسيال دموكرات بود.
سید مصطفی. ه اطلاعات جمع‌آوري شده را اكتبر سال گذشته در اختيار ايران قرار داده است. سيد مصطفي. ه روز چهارشنبه 16 تير (6 ژوئيه) بازداشت شد.
راينهولد روبه در گفت‌وگو با روزنامه "بيلد" در آلمان اين خبر را كه از سوي فردي براي نهادهاي اطلاعاتي ايران جاسوسي مي‌شده است تأييد كرد. او از دلايل اين اقدام اظهار بي‌اطلاعي كرد.
راينهولد روبه در مصاحبه با روزنامه بيلد گفت: «من هميشه به وضوح نظر خود را در ارتباط با رژيم ايران بيان كرده‌ام. » اين نماينده پيشين مجلس آلمان افزود: «اين اقدام نشان مي‌دهد كه رژيم ايران نظرهاي انتقادي را زير فشار قرار مي‌دهد. اما من تحت تاثير اين فشار قرار نخواهم گرفت. »
سايت رسمي دادستاني آلمان خبر اين بازداشت را تأييد كرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر