جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۷ فروردین ۹, پنجشنبه

واقعیت عینی جامعه ایران

لينك به منبع:

  • 1397/01/09
پیش به سوی سرنگونی دشمن ضدبشری
پیش به سوی سرنگونی دشمن ضدبشری
نفرت مردم از نظام آخوندی و خواست آنها برای تغییر واقعیتی است که بسیاری از مهره‌ها و رسانه‌های رژیم را وادار کرده است که به آن اعتراف کنند.
این همان واقعیتی است که در روزهای قیام دیماه ۹۶ بسیاری از آنها مطلقاً به آن نزدیک نمی‌شدند و حتی با ربط دادن قیام به خارج از مرزها، تیغ سرکوب نیروهای سرکوب علیه قیام‌کنندگان را  تیز می‌کردند.
اما اکنون با وضوح تمام به این واقعیت اعتراف می‌کنند که عملکرد ضدمردمی حکومت آخوندی در سرکوب و چپاول،  باعث نارضایتی و انفجار خشم آنها در قیام دیماه ۹۶ شد.
از جمله این افراد عماد افروغ عضو سابق مجلس ارتجاع است که  اذعان می‌کند: «آن چیزی که در دیماه اتفاق افتاد صرفاً به یک تهییج و بسیج ارتباطی و اطلاعاتی برنمی‌گردد، بلکه به واقعیت‌های عینی جامعه بازمی‌گردد... نباید تصور کنید که مردم مانند خمیر هستند که هر طور که بخواهید می‌توانید آن را شکل دهید».(سایت حکومتی عصر ایران  - ۷فروردین ۹۶)
سایت حکومتی رویداد ۲۴ - ۷اسفند ۹۷ با بیان این‌که محرک حوادث دیماه شبکه‌های مجازی نبودند به شرایط آماده عینی جامعه چنین اعتراف می‌کند: «مردم ناراضی‌اند، پرونده خوبی در عدالت اجتماعی نداریم».
این سایت در ادامه اذعان می‌کند بیش از ۷۴درصد از مردم از هر دو باند عبور کرده طرفدار «اصولگرا و اصلاح‌طلب» نیستند.
سایت اعتماد آنلاین وابسته به باند روحانی ۷فروردین ۹۷  می‌نویسد: «سال گذشته شاهد کاهش سرمایه اجتماعی بودیم» و «سال ۹۶ پر از بحران بود».
آذر منصوری یکی از عناصر باند مغلوب ریشه بحران و گسل بین مردم و حاکمیت را که ‌به خشونت هم کشیده شد، در «انوع مواجهه حکومت با مردم و مطالبات‌شان» یعنی در سرکوب و چپاول مردم از طرف حاکمیت می‌داند. او می‌گوید: «بنابراین عمده ایرادات و ناکارآمدی‌ها به مسئولان برمی‌گردد، به‌ویژه مسئولانی که همه راهها را برای نظارت بیشتر مردم و پرسشگری و پاسخگویی خود بسته‌اند». (سایت حکومتی جماران - ۷فروردین ۹۷)
واقعیت این است که این شکاف ناشی از چپاول و سرکوبگری رژیم آخوندی و  انباشت مطالبات مردم طی دهه‌های گذشته است.
خواسته اصلی مردم در قیام دیماه نیز آن‌جا که شعار مرگ بر خامنه‌ای، مرگ بر جمهوری اسلامی، اسلام را پله کردند - مردم را ذله کردند و... در درجه اول سرنگونی این رژیم و رسیدن به آزادی است که دهه‌ها است این حاکمیت فاسد و چپاولگر از آنها دریغ کرده است.
خواستی که بی‌شک در سال آینده هم با قاطعیت ادامه خواهد داشت و مردم به‌طور مضاعف برای تحقق آمال و آرزوی دیرینه‌شان یعنی سرنگونی نظام آخوندی به خروش و خیزش برخواهند خاست.
رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی می‌گوید: « زمستان امسال، فصل قیام‌ و خیزش، به‌گونه‌یی جای خود را به‌ بهار می‌دهد که سال آینده، سال جنبش و قیام و سال پیشروی به‌سوی پیروزی و آزادی باشد.
در حقیقت‌، با وجود آن همه دستگیری و به‌خصوص کشتار جوانان مظلوم ما در زیر شکنجه‌ها توسط دژخیمان خامنه‌ای، جنبش اعتراضی از حرکت نایستاده است: از اعتصاب عمومی در بانه تا اعتراضهای دامنه‌دار کارگران فولاد و نیشکر هفت‌تپه خوزستان و خیزش کشاورزان شرق اصفهان، موجی از پس موج دیگر، ادامه دارد. به‌پاخاستگان، بدین‌سان نوروز آزادی را خلق می‌کنند». (مریم رجوی ـ خانه تکانی بزرگ در راه است)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر