جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ خرداد ۲۵, سه‌شنبه

ترس از فضای مجازی ولنگار یا ضد نظام!


خامنه ای ولی فقیه ارتجاع

خامنه ای ولی فقیه ارتجاع


حرفهای خامنه‌ای برای اعضای جدید مجلس ارتجاع فرازهای مختلفی داشت که تا به‌حال در رابطه با برخی از آنها صحبت کردیم. موضوع دیگری که خامنه‌ای به آن اشاره کرد ولنگاری فرهنگی بود: «در مسأله‌ی فرهنگ, بنده احساس یک ولنگاری می‌کنم؛ در دستگاههای فرهنگی -اعم از دستگاههای دولتی و غیردولتی- یک نوع ولنگاری و بی‌اهتمامی در امر فرهنگ وجود دارد؛ چه در تولیدِ کالایِ فرهنگیِ مفید که کوتاهی می‌کنیم, چه در جلوگیری از تولید کالای فرهنگی مضر که کوتاهی می‌کنیم». (خامنه‌ای در دیدار با اعضای جدید مجلس ارتجاع – 16خرداد)
بعد از آن بود که تلویزیون رژیم دنباله این حرف خامنه‌ای راگرفت و میز گردی تشکیل داد تحت عنوان ولنگاری فرهنگی در فضای مجازی! در این میزگرد گفته شد: ”ابتدا از همین کلمه ولنگاری شروع کنم، من سایت مقام معظم رهبری را چک می‌کردم دیدم 44بار در فرمایشات ایشان کلمه ولنگاری استفاده شده بود، اول ولنگاریهای اقتصادی مطرح بود که به مصرف بودن، ول خرج بودن، مصرف گرایی، اشاره شده بود، در روزهای اخیر هم ما شاهد اصطلاح ولنگاری فرهنگی بودیم که به‌کار بردند“ .
اما مهره دیگری که تلویزیون رژیم تحت عنوان کارشناس به‌صورت تلفنی به این برنامه دعوت کرده بود در دستگاه جنگ باندی با این نام گذاری موافق نبود و حرفهای قابل توجهی زد طوری که مجری تلویزیون رژیم هم هول شد و چند بار تلاش کرد صحبتهای او را که با خط برنامه نمی‌خواند قطع کند: «اما من راجع به‌عنوان بحث که بحث ولنگاری در فضای اجتماعی است مقداری دچار چالش هستم و هنوز این قضیه برایم حل نشده، ما تا کی می‌خواهیم که حالا رسانه هامون، فضای مجازی را متهم به ولنگاری فرهنگی بکنیم و فضای مختلف را فضاهای مختلفی که وجود دارد را به‌عنوان نمایی از آنچه که در فضای مجازی وجود دارد لحاظ بکنیم. هم ما، هم کسانی که در حوزه ارتباطی هستند هم خیلی از اندیشمندان حوزه مذهبی مثل آیت‌الله جوادی آملی این فضای مجازی را نمودی از فضای واقعی دانستند، این چیزی که شما اسمش را ولنگاری فرهنگی دارید می‌گذارید، فضای مجازی هست، بدانید که این نمادی و نمودی از آنچیزی است که در فضای واقعی دارد می‌آید».
این کارگزار رژیم اعتراف می‌کند که فضای مجازی آینه‌ای در برابر فضای حقیقی است. او اعتراف می‌کند که تمام آنچه که در فضای مجازی در جریان است نمودی از خواستهای مردم در فضای واقعی است، حتی برای این حرف از آخوند جوادی آملی هم کد می‌آورد. اما خوب است ببینیم خطی که تلویزیون رژیم می‌خواست با این میز گرد پیش ببرد چی بود. این خط را می‌شود از لابلای صحبت مجری با دیگر مهمان تلفنی برنامه دریافت.
«آقای فروهر بالاخره شما معاون آموزش دفتر فضای مجازی بالاخره یک مرکز فرهنگی بزرگ کشورمون هستید، حوزه قم، ازتون خوندم که 12 میلیون جوان ایرانی زیر 18سال دسترسی به اینترنت و فضای مجازی دارند اما هیچ مرکز حوزوی آنها را رصد نمی‌کند. آیا این به نظر شما قابل‌قبول است از یک نهاد فرهنگی که این درجه عظیم نفوذ فضای مجازی را ما داریم، در عرصه فرهنگی هم دارد نفوذ می‌کند ولی ما هیچ دسترسی نداریم و نظارتی نمی‌کنیم. بررسی نمی‌کنیم» .
بله، آخوندها و کارگزارانشان در تلاشند که تمام فضای مجازی را هم به لوث وجود خودشان آلوده کنند و حالا به عزای ناکامی در این زمینه نشسته‌اند، طوری که آن کارگزار رژیم از باند رقیب هشدار می‌دهد که چرا قبول نمی‌کنیم که فضای مجازی بازتاب خواسته‌های واقعی مردم است.
واقعیت این است که مردم ایران خواهان آزادی هستند و آن را هر چه بیشتر در فضای مجازی فریاد می‌کنند، خامنه‌ای هم از کشیده شدن همین فریاد ها به فضای حقیقی در هراس است. هراسی روزافزون و پایان ناپذیر.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر