جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ خرداد ۱۰, دوشنبه

کناره‌گیری محمد علوش از ریاست کمیته عالی مذاکرات سوریه


محمد علوش رئیس کمیته عالی مذاکرات سوریه

محمد علوش رئیس کمیته عالی مذاکرات سوریه


محمد علوش رئیس کمیته عالی مذاکرات سوریه در بیانیه‌یی که در توئیتر منتشر شده است گفت: «سه دور از مذاکرات، به‌خاطر خیره‌سری حکومت بشار اسد و ادامه بمبارانها و خشونتها علیه مردم سوریه ناموفق بوده است».
محمد علوش ضمن انتقاد از واکنشهای جامعه جهانی ابراز داشت: «جامعه جهانی در اجرای قعطنامه‌ها، به‌ویژه در مورد کمک‌رسانی‌ها، پایان دادن به محاصره، دسترسی به نیازهای اولیه، آزادی زندانی‌ها و پایبندی به آتش‌بس، ناموفق بوده است».
آخرین دور از مذاکرات صلح در ماه آوریل بی‌نتیجه ماند. استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، هفت خرداد گفت: دور تازه گفت‌ و گوها هر زمانی که امکانپذیر باشد ادامه پیدا می‌کند، اما تاریخ مشخصی برای ادامه گفتگوها تعیین نشده است.
محمد علوش در بیانیه خود می‌گوید: «مذاکرات بی‌پایان برای مردم سوریه خطرناک است» . او می‌افزاید «بنابراین من کناره‌گیری خود را از هیأت عالی مذاکرات اعلام می‌کنم» .
محمد علوش از اعضای گروه بانفوذ جیش‌الاسلام است که رژیم آخوندی، پیش از این خواستار قرار گرفتن نام آن در فهرست گروه‌های تروریستی، شده بود.
دخالتهای رژیم آخوندی در سوریه و اعزام گله وار پاسداران به‌خصوص در منطقه حلب تنشها در این کشور جنگ‌زده را افزایش داده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر