جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ آذر ۳۰, پنجشنبه

سخنرانی ژنرال جیمز کانوی، جرج صبرا و میشل کیلو؛ کنفرانس بین‌المللی در پاریس

کنفرانس بین‌المللی در پاریس

کنفرانس بین‌المللی در پاریس

کنفرانس بین‌المللی در پاریس
با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت
۲۵آذر ۱۳۹۶
ژنرال جیمز کانوی- فرمانده پیشین نیروی تفنگداران دریایی آمریکا

- متشکرم خانمها و آقایان
برای این‌که چشم‌انداز در آمریکا را متوجه بشوید من از بالا شروع می‌کنم. ما یک رئیس‌جمهور جدید در کشورمان داریم و اگر به وقایع به‌طور خاص طی چند هفته اخیر نگاه کنید این رئیس‌جمهور و دولت آن تلاش می‌کنند که یک پیامی بدهند به دوستان و شرکا و متحدانمان. آنچه شما می‌بینید با نامگذاری سپاه پاسداران در لیست تروریستی، شما افشاگری فعالیتهای مستقیم رژیم ایران در یمن را در سازمان ملل دیدید. این یک علایمی را به دوستان و شرکایمان می‌رساند. نقطه دیگر تصمیم‌گیری برای رئیس‌جمهور 13ژانویه سال دیگر فرا می‌رسد. وی باید تصمیم بگیرد که آیا کشور ما معامله اتمی را مجدداً تأیید می‌کند یا خیر. او از کنگره درخواست مشورت و پشتیبانی کرده است که البته هنوز در چشم‌انداز نیست ولی وی باید تصمیم‌گیری بکند. من نمی‌دانم تصمیم چه خواهد بود. و بعضی می‌گویند که غیرقابل پیش‌بینی بودن چیز خوبی است، من این را از یک نقطه‌نظر نظامی می‌گویم. گاهی اوقات غیرقابل پیش‌بینی بودن مزیتهایی دارد. آنچه می‌توانم بگویم این است که مشاوران مخصوص و نزدیک او به شیوه خاصی مشاورت خواهند داد. مفتخرم که بگویم وزیر دفاع ژنرال جیمس متیس، رئیس ستاد او ژنرال جان کلی، رئیس ستاد مشترک او ژنرال جو دانفورد، همه برای من کار کردند و همه نفرات خوبی هستند. و می‌توانم اکنون صدای آنها را بشنوم در اتاق وضعیت که به رئیس‌جمهور می‌گویند آقای رئیس‌جمهور ما باید مواظب رویکرد دشمن باشیم. خوب فکر می‌کنم منصفانه است که بگوییم ما به آنها اعتمادی نداریم. درست نیست که بگوییم به رژیم اعتماد کنید. ما معتقدیم که آنها قرارداد اتمی را نقض کرده‌اند و نه دقیقاً کلمات آن را بلکه روح و مضمون آنرا. ما معتقدیم احتمال دارد در حال پیشبرد برنامه اتمی در خارج از مرزهایشان هستند. من مثل سابق دسترسی به بریفینگ های فوق سری را ندارم ولی گزارشاتی در مورد اطلاعات غیرمحرمانه‌ای هستند که احتمالاً با یک کشور دیگر مشغول کار هستند تا برنامه خودشان را خارج از دید آژانس اتمی پیش ببرند. و نگران هستیم که دخالتهای ایران نیز بدتر خواهند شد. از سال 2005 تا 2015 آنها به فعالیتهای شرورانه خودشان ادامه دادند با یک بودجه دفاعی حدود 16بیلیون دلار. از پایان سال 2015 به بعد درآمد نفت سه برابر شده است. متأسفانه مردم خوب ایرانی هیچ چیزی از آن را ندیده‌اند. این در آمد صرف فعالیتهای خرابکارانه در خارج از مرزهای ایران شده است. ما معتقدیم که آنها تأمین کنندگان ناآرامی‌ها در کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس هستند. در قطر، بحرین و جاهای دیگر. آنها قطعاً فعالانه درگیر یمن، سوریه و لبنان هستند.

بنظرم من چند ساعت در خاورمیانه تیک تاک می‌کنند. یک ساعت دیگر هست که تیک تاک می‌کند و آن ساعت آخوندها است. فکر می‌کنم ناآرامی و ناراحتی به حدی است همان‌طور که سفیر گفت هرچه بیشتر آشکار می‌شود. اما این ساعت دست مردم ایران است و سازمانی که رهبر آن خانم رجوی است.

خانمها و آقایان، به‌وضوح بهترین گزینه تغییر از درون است. من معتقدم که مبنای این تغییر امروز در ایران وجود دارد. من اعتقاد دارم که اپوزیسیون دموکراتیک قدرتمند است، که حرف درست را می‌زند و متقاعد کننده است و قدرت حرکت به جلو را دارد.

بنابراین، خانم رجوی، بار دیگر باید بگویم که من بسیار تحت‌تاثیر سازمانی که شما بنا نهاده‌اید قرار دارم و نکاتی که می‌گویید چیزهایی است که همه ما می‌توانیم درک کنیم و دوست داریم که در کشور خودتان اتفاق بیفتد. چیزی که من می‌توانم بگویم و امروز به دوستان و متحدانمان می‌گویم این است که اگر آن روز باشکوه بیاید، ما نمی‌توانیم کاری را که در سال 2009 انجام دادیم انجام دهیم. این همان چیزی است که جوانان پرشور با ایده دموکراسی و آزادی در خیابانها جان فدا می‌کنند در حالی که ما دست روی دست گذاشته‌ایم. اگر آن روز دوباره بیاید ما باید آنجا حضور داشته باشیم و ببینیم که هم چیز درست پیش می‌رود.

بنابراین خانمها و آقایان، اجازه دهید فقط خلاصه بگویم که اگر شما قبول کنید ایران در کانون بسیاری از بحرانهایی است که امروز در خاورمیانه رخ می‌دهد، و این‌که این سازمان و مشابه آن و مردمی که در خیابانهای ایران هستند راه‌حل اصلی می‌باشند، در آن صورت تغییر از درون به‌وضوح بهترین راه‌حل این مشکل است. متشکرم. دست زدن جمعیت-

جرج صبرا، رئیس شورای ملی سوریه
شعار الشعب یرید اسقاط النظام
(همراه با جمعیت): مردم خواهان سرنگونی رژیم هستند. در دمشق و تهران.

خانمها و آقایان، عصر به‌خیر. درود بر شما، درودی از عمق درد جانکاه سوریه است، دردی ناشی از جنایاتی که بشار اسد و حامیان او در تهران از 7سال پیش مرتکب می‌شوند. درود بر شما، درودی بر مبنای امید بزرگ پیروزی برای انقلاب سوریه و مقاومت ایران بر رژیمهای دیکتاتوری یعنی رژیم آخوندی و مزدور آن رژیم بشار اسد. ما سوریها برایمان امکانپذیر است که جنایات رژیم آخوندی را کاملاً مانند مردم ایران برشمریم. ما 7سال است که به‌خوبی نسبت به جنایات قاسم سلیمانی و سپاه پاسداران وی آگاه هستیم. هم‌چنین با جنایات شبه‌نظامیان فرقه‌گرا که از لبنان و عراق و افغانستان و کشورهای دوردست به سوریه آورده شده‌اند تا زندگی مردم سوریه را به‌خاطر یک رژیم پوسیده نابود کنند، آشنا هستیم. ما نسبت جنایات فرقه‌گرایانه و مذهبی که تلاش می‌شود به منطقه صادر شود آگاه هستیم. ما نسبت به‌عملیات کوچ اجباری و تغییر جمعیتی که آنان در بسیاری از مناطق به مورد اجرا می‌گذارند، آگاه هستیم. بنابراین ما مردم سوریه مانند مردم ایران کاملاً در سرنگونی رژیم آخوندی ذینفع هستیم. افعی فرقه‌گرایی و بنیادگرایی و تروریسم در بغداد و دمشق و بیروت و صنعا وجود دارد اما سر مار در تهران است. از بیش از سه دهه و از زمانی که آخوندها بر انقلاب ایران چنگ انداختند ، شنیع‌ترین جنایات را در حق مردم خود روا داشته‌اند. سپس آنان این «مجموعه جنایت» را به مردم سایر خلقها و از جمله خلق ما در سوریه نیز گسترش دادند. سؤال این است که آیا این کار به‌صورت یک نفوذ تدریجی و در تاریکی و خفا صورت گرفته است؟ به‌هیچ‌ وجه، این کار در روشنایی روز و در برابر چشمان جهانیان صورت گرفت. تمامی جهان با تصاویر و فیلم نسبت به جنایاتی که در سرزمین ایران و کماکان در سرزمین سوریه، صورت می‌گیرد، آگاه است. اما متأسفانه سازمان مللی وجود دارد که نقش خود را ایفاء نمی‌کند، کما این‌که جامعه جهانی در رسانه‌ها و در گفتار از حقوق‌بشر سخن به‌میان می‌آورد اما ما تغییری روی زمین مشاهده نمی‌کنیم. متأسفانه قراردادهای بازرگانی و صداهای گوشخراش آن بالاتر از صدای حقوق‌بشر بوده است. رژیم ایران دارای یک نیروی خارق‌العاده‌ای نیست. آنان می‌گویند که مسئولیت سرنگونی رژیم سوریه در دمشق به‌عهده مردم سوریه است و سرنگونی رژیم جنایتکار آخوندی به‌عهده مردم ایران است. اما آیا مردم سوریه و ایران در فداکاری و دادن قربانی جهت سرنگونی این رژیمهای دیکتاتوری کوتاهی کرده‌اند؟ آیا جوانان ایران که 30هزار تن از آنان در عرض یک سال به‌خاطر آزادی بدار کشیده شدند، کوتاهی و قصوری داشته‌اند؟ آیا جوانان سوریه که با سینه‌های سپرکرده خود در برابر گلوله به‌خاطر آزادی و کرامت‌شان ایستادند، کوتاهی داشته‌اند؟ ما با صراحت می‌گوییم که جهان کوتاهی کرده است. ما رژیمهای سرکوب و مرگ را بیش از آنچه که باید رسوا و افشا کردیم. دهها هزار عکس از قربانیانی که زیر شکنجه کشته شدند را از زندانهای رژیم سوریه بیرون آوردیم. و اینها نیز اسامی و عکسهای قربانیان مقاومت ایران است. بنابراین دیگر چه کاری بایستی می‌کردیم؟ ما سوریها و ایرانیها مطمئن هستیم که پیروز خواهیم شد و دیکتاتورها در تهران و دمشق و تمامی جهان شکست خواهند خورد. ما به یاری خدا و همت مردم‌مان پیروز خواهیم شد،

آینده نزدیک است و پیروزی از آن خلقهاست. از شما تشکر می‌کنم. دست زدن جمعیت

میشل کیلو، از مسئولان اپوزیسیون سوریه
-خانم رجوی، خواهران و برادرانم
من سؤال زیر را از خودم و شما خواهم کرد: آیا جهان می‌تواند در راحتی و آرامش به‌سر ببرد، اگر رژیم آخوندها در آرامش باشد؟ من فکر می‌کنم که اگر رژیم آخوندها در راحتی و آرامش باشد، جهان رنج و سختی زیادی را متحمل می‌شود،

این رژیم ریشه‌هایی در جامعه ایران و حتی در تاریخ ایران ندارد این رژیم ریشه‌هایش در جای دیگری است. او می‌گوید در آسمان، اما این رژیم مأموریت خودش را از جانشین ذات الهی در روی زمین الهام می‌گیرد که رئیس این رژیم، خامنه‌ای خودش را به نیابت از آن می‌داند، یک فرد معصوم که مخالفت با وی کفر محسوب شده و مستحق کشتن است همان‌طور که یکی از مسئولان بلندپایه در دفتر خامنه‌ای 10روز قبل گفت: کسی که فرمان رهبر (خامنه‌ای) را اطاعت نکند باید که کشته شود چرا که از خدا نافرمانی کرده است.

ماموریت این رژیم تخریب جهان است و همان‌طور که می‌دانید رژیم ایران جهان را تخریب کرده است. شما بیشتر از من می‌دانید، قطعاً شما اطلاعات جزئی‌تر دارید. چگونه جامعه ایران را تخریب کرده است و جامعه ایران را به کجا رسانده است نه تنها فقط از زاویه سرکوب و ستم و تروریسم بلکه از زاویه ویران کردن زیربناها، تخریب درون افراد، تخریب اندیشه‌ها، منزوی کردن ایران در جهان، وضعیت ایران در رویارویی با خودش و تاریخش و در رویارویی با جهان و طرد ایران از زاویه داخلی خود و از کشورهای مجاور به‌مثابه یک نیروی قاتل علیه تمدنها، قاتل علیه پیشرفت، قاتل علیه روح انسانی، قاتل علیه احتمالات دموکراتیک، قاتل علیه تمامی چیزهای زیبا و شریف و حق و خیر در حیات انسان. مدتی پیش یک نفر از نزدیکان و مشاوران شمخانی گفت ما 4پایتخت جهان عرب را گرفته‌ایم و در جهان عرب گسترش یافته‌ایم. و در تلاش است که آنها را تبدیل به مجموعه‌ای از جوامع بومی با نفوذ نظامی ایرانی کند و بر آنها حکمروایی کرده و در تشکل‌های نظامی وابسته به سپاه پاسداران در کشورهایشان و جوامع شان و میهن‌شان کند که گویی یک نیروی اشغالگر داخلی به نیابت از سپاه پاسداران و به نیابت از آخوندهای تهران است. ما در سوریه و شما در مقاومت آنچه را که در توانمان و توانتان هست، برای سرنگونی این رژیم انجام می‌دهید این رژیم بدترین ویرانیها را برای بشریت، بیش از آنچه که نازی آلمان ایجاد کرد، به‌وجود آورده است.

و شما می‌دانید که چه بهایی را جامعه سوریه در حال حاضر می‌پردازد نه تنها به‌دست رژیم بشار اسد، بلکه در درجه اول به‌دست آدم‌کشهای آخوندها که تعداد آنها بر اساس آمار روسیه 125000نفراست اگر جهان چنین کاری را نکند باید به اروپایی‌ها بگوئیم ساعت خواب، شما بسیار دیر بیدار خواهید شد نسبت به فجایعی که هست که نمونه‌ای از آن را در کشور ما می‌بینید و در مقابل نیز نمونه مقاومتی که در ایران وجود دارد را می‌بینید که در شما متبلور می‌شود و مقاومتی که در سوریه وجود دارد و در عراق و در یمن و انشالله در تمام جاها در جهان عرب، و برای این‌که رژیم در ایران سرنگون شود، باید که همه ما دست در دست هم با اراده‌ای واحد و سمت‌گیری واحد و هدف واحد باشیم. با تشکر از شما

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر