جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۱۳, چهارشنبه

طرح مناطق امن در سوریه در تماس تلفنی دونالد ترامپ و ملک سلمان

لينك به منبع:
آوارگان سوری

آوارگان سوری


سی.ان.ان می‌گوید در تماس تلفنی ملک سلمان و دونالد ترامپ آنها در مورد منطقه امن در سوریه و یمن توافق کردند.
سی.ان.ان:
کاخ سفید می‌گوید رئیس‌جمهور دونالد ترامپ و ملک سلمان پادشاه سعودی موافقت کردند که از مناطق امن در سوریه و یمن برای مردمی که از جنگ می‌گریزند حمایت کنند. دونالد ترامپ روز یکشنبه تلفنی با ملک سلمان تماس گرفت. کاخ سفید گفت آنها بر دوستی دیرینه دو کشور تأکید کردند و موافق بودند که تلاش‌ها برای جنگ با تروریسم را باید تقویت کرد.

در مورد ایده منطقه امن در سوریه چه اخباری دیگری داریم و این‌که در منطقه به آن چگونه می‌نگرند؟

خبرنگار سی.ان.ان از امان پایتخت اردن: این ایده‌یی بود که چندین همسایه سوریه در گذشته مطرح کرده بودند برای مثال ترکیه خواستار ایجاد این مناطق در درون سوریه و در مناطق مرزی بود که مانع عبور جریان پناهندگان از مرزها به داخل کشورهای همسایه و اروپا می‌شد. اما این طرح، بسیار پیچیده و بسیار پرهزینه بود و دولت اوباما نمی‌خواست آن را دنبال کند.

ما در جریان رقابتهای انتخاباتی از دونالد ترامپ چندین بار ایده مناطق امن در سوریه را شنیدیم. او گفت مایل است چنین ایده‌یی به اجرا درآید.

ولی این کار بسیار پیچیده است به‌خصوص زمانی که شما به منطقه جنگی مانند سوریه نگاه می‌کنید، جایی که منافع بسیاری احزاب و بسیاری کشورها در این جنگ در میان است.

اول از همه منطقه امن، نیازمند منطقه پروازممنوع است، این چیزی است که بر اساس برآورد یکی از ژنرال‌های آمریکایی در سال گذشته بی‌نهایت پرهزینه است. هزینه آن را حدود یک میلیارد دلار در ماه برآورد می‌کنند.

بعد موضوع نیروهایی است که قرار است از آن حفاظت کنند، این مناطق امن قرار است حفاظت را برای شهروندان سوری تأمین کنند بنابراین نگرانی‌هایی وجود دارد که تنش‌هایی تولید کند. به همین دلیل باید نیرویی حفاظت آن را به عهده بگیرد.

سؤال این است که آمریکا چگونه می‌خواهد این را انجام دهد؟ آیا از طریق سازمان ملل خواهد بود؟ آیا قرار است به‌صورت یکجانبه باشد؟ این امر بسیار پیچیده، نیاز به طرح و بررسی زیادی دارد».

دونالد ترامپ به وزیران دفاع و خارجه دستور داده ظرف 90روز طرح مناطق امن در سوریه را آماده کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر