جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۱۸, دوشنبه

سخنگوی سابق وزارت دفاع آمریکا: باید به‌طور جدی با تهدید موشکی رژیم ایران مقابله کرد

لينك به منبع:
جف گوردن سخنگوی سابق وزارت دفاع آمریکا

جف گوردن سخنگوی سابق وزارت دفاع آمریکا


سخنگوی سابق وزارت دفاع آمریکا در مصاحبه با تلویزیون الجزیره می‌گوید باید به‌طور جدی تهدید موشکی رژیم ایران و سیاست بی‌ثبات کننده آن در منطقه برخورد کرد.

تلویزیون الجزیره: دولت دونالد ترامپ آزمایش موشکی توسط رژیم ایران را نقض قطعنامه‌های سازمان ملل می‌داند چرا؟

جف گوردن سخنگوی سابق وزارت دفاع آمریکا: این زیر پا گذاشتن قطعنامه شورای امنیت است زیرا این رژیم به موجب توافق اتمی نمی‌تواند موشکهایی را آزمایش کند که قادر به حمل کلاهک اتمی باشند. ترامپ حق دارد و این نقض قطعنامه شورای امنیت است
این دومین آزمایش موشکی رژیم ایران بعد از توافق اتمی است. موشک‌های میان بردی که می‌تواند به هر کشوری در خاورمیانه برسد. دونالد ترامپ هم به این دلیل سرعت به خرج داد چونکه این اولین آزمایشی است که در زمان ریاست‌جمهوری او انجام می‌شود. آزمایش قبلی در زمان اوباما بود ولی او کاری نکرد.

جف گوردن افزود: آمریکا می‌بایست با روسیه همکاری کند تا اهداف مشترک را محقق کند. ما نیاز داریم که روسیه در کنارمان باشد. اگر رژیم ایران به سلاح اتمی دست پیدا کرد، بشار اسد هم به سلاح اتمی دست پیدا خواهد کرد و در نتیجه جهان در کابوس فرو خواهد رفت.

سخنگوی سابق وزارت دفاع آمریکا گفت: رژیم ایران می‌خواهد ثبات منطقه را تهدید کند تا قیمت نفت بالاتر برود. وقتی که منطقه بی‌ثبات شود قیمت نفت هم بالاتر می‌رود. رژیم ایران برای اقتصادش به نفت تکیه دارد، این یکی از دلایل رفتار این رژیم است. دلیل دیگر این است که رژیم ایران می‌خواهد این آزمایش‌ها را برای بی‌ثبات کردن منطقه به‌کار گیرد چرا که می‌خواهد قدرت برتر خاورمیانه باشد. آنها می‌خواهند فرهنگ و امپراطوری فارسی گذشته را از سر گیرند ولی نتوانسته‌اند.

رژیم ایران از سال 1979 به یک رژیم تروریست تبدیل شده است. دستیابی این رژیم به سلاح اتمی دیوانگی خواهدبود. من اگر جای رژیم ایران بودم، دونالد ترامپ را آزمایش نمی‌کردم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر