جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۲۳, شنبه

آخرین وضعیت شهر الباب سوریه

لينك به منبع:
شهر الباب سوریه- آرشیو

شهر الباب سوریه- آرشیو


یکانهایی از ارتش آزادی سوریه با پشتیبانی نیروهای ترکیه وارد بخشهایی از شهر الباب شده و بر چندین محله مسلط شدند.

ارتش آزادی سوریه با پشتیبانی ترکیه در حالی که شهر الباب را به‌طور کامل در محاصره دارد وارد برخی محله‌های آن شده است.

این تصاویر نشان می‌دهد که بعد از فروپاشیدن خطوط دفاعی داعش در غرب شهر الباب، حلقه محاصره بر آن بسا تنگتر شده است. یکانهای ارتش آزادی پیشتر اعلام کرده بودند که بر مناطق استراتژیک مسلط شده‌اند. آنکارا از کشته شدن 58تن از عناصر داعش در جریان نبردها خبر داد. همه علائم حاکی از فروپاشی داعش در شهر الباب است.

پیشروی رزمندگان سوریه مانع از پیشروی نظامیان اسد به سمت شهر الباب شده است. نظامیان و شبه‌نظامیان اسد در هفته‌های اخیر از سمت جنوب به چند کیلومتری شهر رسیده بودند.

عبدالناصر العاید تحلیلگر نظامی:
رزمندگان هنوز به مرکز شهر الباب نرسیده‌اند اما ورودی غربی شهر را در تسلط خود گرفته‌اند. بیمارستان ملی نیز در همان ورودی شهر است و منطقه مهم دیگری که خیلی مهم است یعنی ارتفاعات عقیل اکنون در کنترل رزمندگان است.

ترکیه به‌علت حضور حزب‌الله لبنان و شبه‌نظامیان رژیم ایران که با نظامیان اسد در این منطقه همراه هستند، با مشکل مواجه است. چه بسا به همین خاطر ما از ترکها شنیدیم که با روسیه هماهنگی می‌کنند که برخوردی صورت نگیرد. برخورد و درگیری ترکیه با رژیم ایران محتمل است که در آینده نزدیک صورت گیرد.

روسها و ترکها در صحنه حضور دارند. دستورهای نظامی و تبادل بیانیه‌ها و دستورالعملها میان ترکها و روسها صورت می‌گیرد.

بنا‌ به گزارش دیگری درگیریها در شهر الباب به مرکز شهر رسیده است. رزمندگان ارتش آزادی سوریه در مناطقی از شهر پیشروی کرده و مواضع خود را در محلق و ادوار غربی و بیمارستان ملی مستحکم و تقویت کردند.

در جریان درگیریهای شدید با داعش، دهها تن از شبه‌نظامیان آن توسط رزمندگان کشته شدند.

رئیس شورای نظامی شهر الباب از پیشروی رزمندگان برای تسلط کامل بر شهر الباب خبر داد. وی از شهروندان خواست تکیه‌گاه ارتش آزادی برای آزادسازی کامل شهر باشند چرا که مأموریت اصلی رزمندگان، رفع ظلم و ستم از اهالی است.

عبدالله ناعس رئیس شورای نظامی شهر الباب:
الحمدلله خدا بر ما منت نهاد تا ارتفاعات شیخ عقیل و بیمارستان ملی و برخی مناطق در غرب شهر الباب را آزاد کنیم. انشاالله عملیات را کامل می‌کنیم و به زودی به محله‌ها و خیابانهای شهر وارد خواهیم شد. ما قبل از رسیدن رژیم اسد به این شهر رسیدیم. داعش از سمت جنوب در برابر رژیم اسد عقب‌نشینی کرده بود.

من به برادران و خواهرانمان در داخل شهر الباب این پیام را می‌دهم که ما برای یاری به شما و رفع ظلم از شما به این‌جا آمده‌ایم. ما برادران و فرزندان شما هستیم و برای آزادسازی شهر از رجس داعش کار خواهیم کرد و شهر را با دستان متحد خودمان خواهیم ساخت.

پیام من به برادران و خواهران رانده شده از شهر الباب این است که به زودی شهر آزاد خواهد شد و از شما می‌خواهیم که به شهرتان بازگردید تا با هم به یاری خدا آن را بسازیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر