جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۱۲, سه‌شنبه

ولید فارس: توافق هسته‌یی رژیم ایران را قادر به‌ ساخت موشکهای بالستیک کرد که امنیت منطقه را متزلزل می‌کند

لينك به منبع:
دکتر ولید  فارس  مشاور دونالد ترامپ

دکتر ولید فارس مشاور دونالد ترامپ


دکتر ولید فارس مشاور دونالد ترامپ دوشنبه شب در یک تماس با برنامه ”این‌جا ریاض است ”در کانال الاخباریه عربستان گفت تماس تلفنی میان عربستان و واشینگتن مقابله با نگرانیهای منطقه‌یی مربوط به توافق هسته‌یی رژیم ایران و اعمال تهران در منطقه را مورد بحث قرار داد.

وی تأکید کرد که ترامپ مخدوش کردن چهره عربستان توسط رژیم ایران را می‌فهمد و خواست قبل از هر چیزی آن را در داخل آمریکا تصحیح کند.

وی افزود در سه سال گذشته دولت آمریکا هیچ تصمیمی علیه دخالتهای رژیم ایران نداشت و تأکید کرد که پرتاب موشک به سمت نیروی دریایی آمریکا توجهات را به خطر برای کشتیرانی بین‌المللی جلب کرد.

ولید فارس گفت رئیس‌جمهور آمریکا چگونگی رفتار با قاچاق اسلحه به یمن را به کنگره ارائه خواهد داد.

وی در مورد توافق هسته‌یی میان تهران و واشینگتن تأکید کرد که مفروض این بود که توافق هسته‌یی تضمین عدم تولید سلاح توسط رژیم ایران باشد. ولی توافق هسته‌یی رژیم ایران را قادر به ساخت موشکهای بالستیک کرد که با آن امنیت منطقه را متزلزل می‌کند.

وی تأکید کرد که ترامپ معتقد است که باید توافق هسته‌یی به‌صورتی فرموله شود که اجرای عملی آن را تضمین کند.

سایت ایلاف عربستان با درج این خبر افزود: ریاست‌جمهوری آمریکا در یک بیانیه گفت ترامپ و پادشاه عربستان همچنین بر ضرورت مقابله با ”فعالیتهای رژیم ایران برای متزلزل کردن ثبات “در منطقه و همچنین بر جنگ با ”تروریسم اسلامی بنیادگرا “توافق کردند و پادشاه عربستان بنا‌به گفته کاخ سفید ایده ترامپ برای برپایی ”مناطق امن ”در سوریه و یمن را تأیید کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر