جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۱۲, سه‌شنبه

سناتور باب کورکر: ایالات متحده آماده برقراری مجدد تحریمها علیه ایران بعد از آزمایش موشکی است

لينك به منبع:
سناتور باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا

سناتور باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا


سناتور باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا امروز 12بهمن95 به‌دنبال آزمایش موشکی رژیم ایران گفت: سنای آمریکا آماده است تا با دولت ترامپ از نزدیک برای برقراری مجدد تحریمهای اقتصادی علیه ایران کار کند.
بر اساس بیانیه مطبوعاتی که روز دوشنبه از جانب دفتر سناتور باب کورکر صادر شد، رئیس کمیته روابط خارجی سنا گفت ”دیگر به ایران اجازه نقض مکرر موشک بالستیکی، استمرار حمایت از تروریزم، نقض حقوق‌بشر و دیگر فعالیتهای خصمانه که صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند داده نخواهد شد“.
در این بیانیه قید شده است که سناتور کورکر آزمایش موشک بالستیکی را نقض التزامات بین‌المللی ایران، خصوصاً قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل دانست و آن را محکوم کرد.
همچنین در این بیانیه آمده است که: ”از زمان امضای توافق اتمی در سال 2015 ایران محدودیتهای بین‌المللی موشکهای بالستیک و صدور تسلیحات را نقض کرده است، ایران همچنین محدودیت مشخص شده در رابطه با میزان مواد اتمی توسط توافق اتمی [برجام] را رد کرده است “.
سناتور کورکر گفت او برای تنبیه رژیم ایران به‌دنبال همکاری سناتورهای دیگر و دولت ترامپ می‌باشد. کورکر گفت: در استماع‌های وزیر دفاع آمریکا جیمز متیس، مایک پمپیو مدیر سازمان سیا، رکس تیلرسون کاندیدای وزارت‌خارجه و همچنین در استماع نیک هیلی سفیر جدید آمریکا در سازمان ملل، همگی بر ضرورت ادامه اعمال قدرتمند توافق اتمی سال 2015 با ایران تأکید کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر