جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۸, جمعه

مخمصه بحرانها و وحشت از فروپاشی

لينك به منبع:
تجمع اعتراضی معلمان بازنشسته

تجمع اعتراضی معلمان بازنشسته


بحرانهای فزاینده اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در رژیم آخوندی هر روز عمیق‌تر و گسترده‌تر می‌شود، آن‌چنان که سرمداران و مهره‌های رژیم را وحشت‌زده کرده است.

وحشتی که از این واقعیت ناشی می‌شود که شرایط برای بقای نظام آخوندی به نقطه‌یی بسیار پیچیده و بحرانی رسیده است.

این شرایط مهره‌هایی از نظام را به فراست انداخته تا نسبت به عواقب آن برای تمامیت رژیم نگران باشند و هشدار بدهندکه ممکن است این شرایط منجر به فروپاشی نظام آخوندی و خراب شدن سقف آن بر سر همه باندها و مهره‌های رژیم شود.

آخوند ناصر نقویان در مراسمی که برای رفسنجانی در مشهد برگزار شد هشدار داد: ”حال که در این سوگ بزرگ، رفسنجانی، ستونی از ستونهای مهم (نظام) فرو افتاد باید بتوانیم درس بگیریم. هم‌چنان که از فرو ریختن پلاسکو می‌شود درس‌ها گرفت، پلاسکوی نظام را مراقب باشیم که فرو نریزد، ساختمان ۵۰ ساله در دو ساعت فروریخت. اگر کسی یک نگاه دوربینانه دارد که نظام اجتماعی کشور، مثل ساختمان پلاسکو در حال هشدار و بحران است، باید با کسانی که مثل رفسنجانی برای وضعیت کشور هشدار می‌دادند درست برخورد می‌شد“.
در زمینه رشد فزاینده تضادها در رأس رژیم، سایت الف نسبت به عواقب درگیریهای مستمر بین آخوند حسن روحانی و آخوند صادق لاریجانی برای تمامیت رژیم به آنها چنین هشدار داده است: ”پر واضح است که همواره اختلاف‌نظر در میان سران قوا وجود دارد اما راهکارهای حل این اختلافات نیز به ‌روشنی در قانون اساسی (اصل یکصد و ده) پیش‌بینی شده است و ضرورتی بر مطرح کردن آن از پشت تریبونهای عمومی نیست زیرا آسیب‌های اجتماعی و سیاسی آن بسیار است. متأسفانه چندی است این مهم توسط رؤسای محترم قوای مجریه و قضاییه نادیده گرفته می‌شود و چه بسا دستهایی نیز در پس پرده بر این آتش می‌دمند. رؤسای قوا چنان در انظار عمومی خط‌ و نشان می‌کشند که مدیران دو حزب سیاسی مخالف نیز چنین نمی‌کنند. ادامه این فرآیند به کجا ختم خواهد شد؟“ (سایت الف 15دی 95)

وزیر اقتصاد رژیم نیز درباره جنگ قدرت درونی رژیم گفته است: ”چیزی که باعث نگرانی من است، غلبه اختلاف‌های سیاسی و تنازع قدرت بر منافع (نظام) است. به این فکر نکنیم اگر این دولت شکست خورد ما نفع می‌بریم. خیر؛ از شکست یک دولت، اعتبارها در ذهن مردم شکسته می‌شود و کل (نظام) آسیب می‌بیند“. (خبرگزاری مهر4بهمن 95)

فساد گسترده اقتصادی رژیم نیز به آنجا کشیده شده که مهره‌هایی از نظام ولایت را به نگرانی واداشته که نکند سقف خانه نظام بریزد.

احمد توکلی نماینده سابق مجلس رژیم 15مهر 95 در یک برنامه تلویزیونی گفت: «اگر با فساد مبارزه نکنیم حتماً جمهوری اسلامی را ساقط می‌سازد.»

این مهره باند خامنه‌ای در گفتگوی 18 دی با تلویزیون رژیم نیز با ابراز وحشت از شرایط سیاسی و اقتصادی خطرناکی که رژیم را احاطه کرده گفت: ”اگر خانه بریزد سقف آن روی همه خراب می‌شود“.

روزنامه شرق نیز ضمن ابراز نگرانی نسبت به فروپاشی بنای فرسوده اقتصاد رژیم، آن را با فروپاشی ساختمان پلاسکو مقایسه می‌کند: ”بهتر است با توجه به پیامدهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی این رخداد، مراقب پلاسکوی اقتصاد ایران باشیم“. (روزنامه شرق 7بهمن 95)

قبل از همه اینها ولی‌فقیه ارتجاع با اشراف به فرسودگی و سست بنیان بودن نظام، نسبت به ”گسل درونی“ و ”زلزله “در تقدیر هشدار داد.

علی خامنه‌ای 6خرداد 95 دردیدار با اعضای خبرگان اعلام خطر کرد: «شرایط کشور، شرایط ویژه‌یی است».

خامنه‌ای همچنین گفت: ”مراقب ترس و انهزام درونی خود باشید، زیرا در این صورت در صحنه عمل هم شکست خواهید خورد“. (خبرگزاری حکومتی فارس 6 خرداد 95)

هشدارهای فوق مبین این است که رژیم آخوندی در مخمصه بحرانها افتاده و هیچ راه‌حلی برای خروج از آنها نداشته و در بن‌بست است. هشدارهای مستمر باندهای درونی به یکدیگر مبنی بر این‌که حواس جمع باشند که نظام فرو نریزد و روی سر همه خراب نشود، ریشه در همین مخمصه و بن‌بست دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر