جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ آذر ۲۵, پنجشنبه

عضو ائتلاف ملی سوریه: هر راه‌حلی در شورای امنیت در مورد سوریه محکوم به شکست است

لينك به منبع:
هشام مروه از اعضای رهبری ائتلاف ملی سوریه

هشام مروه از اعضای رهبری ائتلاف ملی سوریه


هشام مروه عضو ائتلاف ملی سوریه به تلویزیون العربیه گفت:
وضعیت در سوریه، عجز و ناتوانی و شکست شورای امنیت را به‌دلیل وتوی روسیه و چین برملا کرد. متأسفانه چین هم به سمفونی حمایت از مستکبران و ظالمان برای کشتار شهروندان پیوست. بنابراین فعالیتها باید خارج از شورای امنیت باشد. فعالیت در داخل شورای امنیت محکوم به شکست است. زیرا فقط برای رژیم اسد زمان می‌خرد.

قطعنامه‌های شورای امنیت که درباره تشکیل دولت موقت و انتقال قدرت و شکستن محاصره و آزادی زندانیان به اتفاق آراء به تصویب رسیده، گویا به تاریخ پیوسته است. جامعه جهانی فقط می‌خواهد دست این گروه جنایتکار و همپیمانانش در سوریه را باز بگذارد. این مشکلی است که وجود دارد. روسها با زمان خریدن، جامعه جهانی را بازی می‌دهند. آنها دنبال منافع استراتژیک در خارج از سوریه و تصفیه حساب با غرب هستند.

آمار نشان می‌دهد که در دو ماه گذشته روسها 5هزار حمله هوایی انجام داده‌اند که کمتر از 10 درصد از آن علیه داعش بوده است.

آنچه در سوریه می‌گذرد انقلاب مردم است. مسأله، جنگ میان دو ارتش نیست که هر کدام در محلی باشد و روبه‌روی هم قرار بگیرند. تمام مردم سوریه ضداسد هستند. کسانی‌که از اسد دفاع می‌کنند گروهی از شبه‌نظامیان مزدور فرقه‌گرا هستند. یا حمایت روسیه است که می‌خواهد حسابهای خود با غرب را تصفیه کند و یا نفوذ خود در خاورمیانه را گسترش دهد. بنابراین رژیم اسد به‌لحاظ سیاسی و نظامی پایان یافته است. سؤال این است که حامیان اسد تا کی باقی خواهند ماند؟ آیا شما تصور میکنید مردمی که این همه قربانی داده‌اند، به استمرار حکومت اسد راضی می‌شوند؟ این امر محالی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر