جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ آذر ۲۸, یکشنبه

قطعنامه پیشنهادی فرانسه به شورای امنیت: ناظران بین‌المللی را فوراً به حلب اعزام کنید

لينك به منبع:
قتل و کشتار کودکان شهر حلب توسط رژیم اسد و حامیانش

قتل و کشتار کودکان شهر حلب توسط رژیم اسد و حامیانش


خبرگزاری فرانسه روز شنبه 27آذر 95 خبر داد: دولت فرانسه پیش‌نویس قطعنامه‌یی را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده، که هدف از آن فرستادن «ناظران» ملل‌متحد به حلب، برای جلوگیری از به وجود آمدن «سربرنیتسای دیگر» است.

فرانسوا دلاتر، نماینده فرانسه در سازمان ملل‌متحد به خبرگزاری فرانسه گفت: حضور ناظران بین‌المللی می‌تواند جلوی وقوع احتمالی کشتار و تبدیل حلب به سربرنیستایی دیگر را بگیرد.
اشاره فرانسوا دلاتر به «فاجعه سربرنیتسا» در سال ۱۹۹۵ است، زمانی که هزاران نفر از مردان و پسران بوسنیایی، توسط صربها قتل‌عام شدند. مقامهای سازمان ملل‌متحد از آن واقعه با عنوان نسل‌کشی یاد کردند.

پیش‌نویس قطعنامه فرانسه که قرار است امروز در شورای امنیت بررسی شود از دبیرکل سازمان ملل می‌خواهد تا کارکنان و پرسنل این سازمان که در حال حاضر در خاک سوریه هستند را فوراً به منطقه حلب بفرستد تا «نظارتی مستقیم، مناسب و بی‌طرف برای خروج از مناطق شرقی انجام شود. ناظران گزارش خود را در مورد ترک مناطق محاصره‌شده و حفاظت از غیرنظامیان ارائه کنند».

در عین‌حال بان کی‌مون باید بر شمار پرسنل فعلی بیافزاید. این قطعنامه از دولت رژیم اسد هم می‌خواهد مانع امکان رسیدن پرسنل ملل‌متحد به منطقه حلب نشود.
در صورت تصویب این قطعنامه، دبیرکل سازمان ملل موظف خواهد شد تا پس از پنج روز شورای امنیت را در جریان روند استقرار و اقدام‌های ناظران در حلب بگذارد.

طی سال‌های گذشته دسترسی سازمان ملل و امدادگران بین‌المللی به مناطق محاصره‌شده حلب، غیرممکن بوده و آتش‌بس‌های مقطعی نیز کمک چندانی به این موضوع نکرده‌اند.

اعضای شورای امنیت قرار است صبح روز یک‌شنبه (به وقت آمریکا) تشکیل جلسه دهند؛ جلسه روز یک‌شنبه در حالی برگزار می‌شود که مشخص نیست روسیه با اعزام ناظران موافقت کند یا نه. روسیه تاکنون شش بار قطعنامه‌های شورای امنیت در مورد سوریه را وتو کرده و راه را برای کشتار بیشتر مردم این کشور توسط رژیم اسد و پاسداران و شبه‌نظامیان هموار کرده است.
 
پزشکانی از لندن برای همبستگی به کمک مردم سوریه می‌روند
ستونی از پزشکان بهمراه تدارکات پزشکی از لندن عازم سوریه می‌شود. دکتر زاهر سهلول این خبر را روز شنبه 27آذر 95 در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد.
وی گفت: زمانیکه بدانید فرزندتان تب دارد و پزشکی نیست که او را معاینه کند، شما او را به هرجایی که امکانپذیر باشد می‌رسانید. برای همین است که ما 5میلیون پناهنده در سوریه داریم زیرا بیمارستانها و مدارس و فروشگاه‌های غذایی و زیرساختهای جامعه مدنی در سوریه همه نابود شده است. ما پزشکانی در ستون خود داریم. هدف اصلی ما نشان‌دادن همبستگی با همکارانمان در داخل سوریه و کمک در بازسازی یک بیمارستان کودکان در داخل سوریه است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر