جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ آبان ۲۸, جمعه

فراخوان باراک اوباما و سران اروپا به رژیم ایران و روسیه: حملات به حلب را فوراً متوقف کنید

لينك به منبع:
دیدار باراک اوباما  با رهبران آلمان، انگلستان، اسپانیا، ایتالیا و فرانسه

دیدار باراک اوباما با رهبران آلمان، انگلستان، اسپانیا، ایتالیا و فرانسه


رئیس‌جمهور آمریکا و سران کشورهای اروپایی روز جمعه ۲۸ آبان 95 از رژیم ایران و روسیه خواستند حملات به مناطق تحت کنترل رزمندگان سوری در شهر حلب را فوراً متوقف کنند.

باراک اوباما پس از نشست با رهبران آلمان، انگلستان، اسپانیا، ایتالیا و فرانسه در برلین گفت واشینگتن خواستار پایان خشونت‌هاست و این‌که یافتن راه‌حل سیاسی «تنها راه پذیرفتنی برای پایان درد و رنج مردم، جلوگیری از موج تازه مهاجرت و حرکت به سمت گذار سیاسی است».

به گزارش خبرگزاری رویتر پس از این دید‌ار، کاخ سفید در بیانیه‌یی اعلام کرد علاوه بر موضوع سوریه، بحران در شرق اوکراین و روی کار آمدن ترامپ نیز از محورهای مورد بحث آنها بوده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در این دیدار به همتایان اروپایی‌اش اطمینان داد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب، قصد ندارد تا اتحاد دو سوی اقیانوس اطلس را از میان بردارد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: «اوباما اطمینان داد حتی در لحظه تغییر بزرگ، ارزش‌های دموکراتیک بیشتر از سایر نظام‌ها در تاریخ باعث آزادی و پیشرفت بشر شده است و این روند ادامه خواهد یافت».

گزارش رویتر می‌افزاید رهبران اروپایی توافق کردند.. تا برای ثبات در خاورمیانه و شمال آفریقا و همچنین دنبال کردن راه‌حلهای دیپلوماتیک به‌منظور پایان خشونتها در سوریه و شرق اوکراین با یکدیگر همکاری کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر