جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ آبان ۲۸, جمعه

شورای امنیت مأموریت تیم تحقیقات درباره حملات شیمیایی در سوریه را تمدید کرد

لينك به منبع:
شورای امنیت مأموریت تیم تحقیقات درباره حملات شیمیایی در سوریه را تمدید کرد

شورای امنیت مأموریت تیم تحقیقات درباره حملات شیمیایی در سوریه را تمدید کرد


به گزارش العربیه شورای امنیت سازمان ملل‌متحد شامگاه پنجشنبه 27 آبان 95، با تمدید مأموریت تیم ویژه تحقیق درباره حملات شیمیایی در سوریه موافقت کرد.

شورای امنیت با اجماع همه 15 عضو به‌ویژه روسیه هم‌پیمان رژیم اسد با تمدید فعالیت تیم تحقیق بین‌المللی درباره تعیین مسئولان حملات شیمیایی در سوریه موافقت کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد، این تیم تحقیقاتی را در مرداد سال 94 تشکیل داد تا مسئولان بکارگیری سلاح شیمیایی را شناسایی کنند.

از سوی دیگر سامانتا پاور، نماینده آمریکا در شورای امنیت گفت: «تحقیقات مشترک ابزاری است که می‌تواند عاملان حملات شیمیایی را شناسایی و از فرار آنها از چنگ عدالت جلوگیری کند».

تمدید مأموریت تیم تحقیقاتی شورای امنیت بنا‌ به‌ درخواست آمریکا که پیش‌نویس آن را آماده کرده بود، مورد حمایت 15 عضو شورای امنیت اعم از اعضای دائم و غیردائم قرار گرفت و تصویب شد.

طبق این توافق و اجماع اعضای شورای امنیت تیم تحقیق مشترک میان سازمان ملل و سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی این فرصت را می‌یابد که به تحقیقات خود ادامه دهد.

با گذشت بیش از یک سال از تحقیقات شورای امنیت، محققان به این نتیجه رسیدند که رژیم سوریه در سال 2014 و 2015 با استفاده از هلیکوپتر سه بار در شمال سوریه دست به حملات شیمیایی علیه مخالفان زده است.

این اولین باری است که رژیم اسد از سوی هیأت تحقیقات شورای امنیت، به بکارگیری سلاح شیمیایی از نوع گاز سمی «کلر» متهم می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر