جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ مهر ۲۸, چهارشنبه

سرتیپ اسعد الزعبی: آتش‌بس ۴۸ساعته روسیه در سوریه فریبکاری است

لينك به منبع:
اسعد الزعبی رئیس هیأت عالی گفتگو کننده ائتلاف ملی سوریه

اسعد الزعبی رئیس هیأت عالی گفتگو کننده ائتلاف ملی سوریه


به گزارش تلویزیون اورینت 27 مهر 95 مسکو اعلام کرد به مدت چهل و هشت ساعت در حلب آتش‌بس خواهد داد و این آتش‌بس از روز پنجشنبه 29 مهرماه 95 شروع خواهد شد.

آتش‌بس مورد نظر روسیه با استقبال سازمان ملل روبه‌رو شد ولی گفت امکان دارد که این آتش‌بس کافی نباشد.

استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت پیش از این درخواست دست‌کم 48 ساعت آتش‌بس شده تا بتواند کمکهای انسان‌دوستانه خود را وارد مناطق تحت محاصره شرق حلب کند.

آمریکا این طرح را محدود و با تأخیر توصیف کرد. مارک تونر سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا طرح روسیه را به شرطی خوب دانست که درد و رنج مردم حلب در عرض چهل و هشت ساعت پایان یابد.

در این رابطه سرتیپ اسعد الزعبی ر‌ئیس هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه از ریاض به تلویزیون اورینت گفت در صورتی‌که چند هفته به عقب بازگردیم صحبتهای عناصر رژیم ایران را به یاد می‌آوریم که می‌گفتند داریم حلب را تصرف می‌کنیم. حسن نصرالله هم گفت جنگ در حلب به نقطه تعیین‌تکلیف رسیده است.

روس‌ها هم می‌گفتند که باید حلب را تصرف و اشغال کرد. به نظرم این به ما تصویر روشنی می‌دهد که چیزی که از نظر آنها آتش‌بس نام دارد مانند همان آتش‌بس هایی است که اعلام کرده‌اند و این آتش‌بس‌ها چیزی جز فریبکاری نبود. این آتش‌بس هم عبارت است از تاکتیک جدید روسیه و رژیم اسد بر اساس دجالیت و دروغ که به‌کار می‌برند. امروز بر همه روشن شده که روسیه دولتی تروریستی و فریبکار است و تمامی کشورهای جهان این کشور را با این واژه نام می‌برند. به‌خصوص بعد از وتوی اخیر، روسیه تلاش می‌کند که چهره‌اش را بزک کند ولی همه می‌دانند که این کشور در گرداب سوریه گیر کرده و تا به امروز هم به‌رغم ویرانیهای سنگینی که در سوریه به بار آورده و به‌رغم به‌کار گیری تسلیحات پیشرفته، در خارج کردن اهالی حلب شکست خورده است.

روسیه مدعی است این آتش‌بس انسان‌دوستانه است. این واژه را به‌کار می‌برد تا فضیحتهای اخیرش در شورای امنیت را پاک کند ولی به‌رغم این با روشهای وحشیانه درصدد خارج کردن مردم حلب است. روسیه از اظهارات استفان دمیستورا استفاده می‌کند. یعنی همان کسی که هیچ‌وقت در زندگی‌اش حقیقت را نگفته و حتی یک کلام در جهت منافع مردم سوریه بر زبان نیاورده است.

اظهارات اخیر استفان دمیستورا بازی در زمین روسیه بود و حرفهای دیکته شده لاوروف بود.

بنابراین صحبت از آتش بس، مشکوک و به‌منظور دستاوردهای بیشتر است. می بایست خجالت می‌کشیدند و شرافتمندانه از خارج شدن دهها هزار مزدور وابسته به رژیم ایران صحبت می‌کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر