جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ مهر ۱۶, جمعه

جان کربی: به‌رغم هشدار روسیه، به بررسی گزینه‌های «غیردیپلوماتیک» در سوریه ادامه می‌دهیم

لينك به منبع:
جان کربی، سخنگوی وزارت‌خارجه ایالات متحده

جان کربی، سخنگوی وزارت‌خارجه ایالات متحده


به گزارش خبرگزاری رویتر ساعتهایی پس از آن که روسیه به آمریکا در مورد هر گونه حمله احتمالی به نیروهای دولتی سوریه هشدار داد، جان کربی سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا اعلام کرد به‌رغم این هشدار، به بررسی دقیق گزینه‌های غیردیپلوماتیک در قبال بحران سوریه ادامه خواهد داد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز پنجشنبه 15مهر گزارش داد وزارت دفاع روسیه در مورد هر گونه حمله به نیروهای بشار اسد، به‌شدت به آمریکا هشدار داده و گفته است که برای مهار هر حمله احتمالی آماده است.

ایگو کوناشنکف سخنگوی وزارت دفاع روسیه ضمن ابراز نگرانی از گزارش رسانه‌ها در مورد آماده شدن آمریکا برای عملیات نظامی علیه ارتش سوریه، گفت: «به همکارانم در واشینگتن توصیه می‌کنم به‌دقت تبعات احتمالی چنین طرحی را در نظر بگیرند.»

آمریکا حملات نیروهای دولت اسد با پشتیبانی هوایی روسیه در حلب را مسئول به نتیجه نرسیدن آتش‌بس ماه گذشته در آن شهر می‌داند و می‌گوید سوریه و حامی اصلی آن یعنی روسیه، برای حل مسالمت‌آمیز بحران جدی نیستند.

واشینگتن با متهم کردن مسکو به پایبند نبودن به تعهدات خود در توافق آتش‌بس یک هفته‌یی اواخر شهریور برای ارسال کمکهای انسان دوستانه به حلب، اعلام کرده است گفتگوهای دیپلوماتیک با روسیه به‌منظور یافتن راه‌حلی برای پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه را تعلیق کرده است.

پیشتر سناتور مک‌کین در مقاله‌یی در وال استریت ژورنال نوشت که جنگ سوریه احتمالاً وخیم‌تر خواهد شد، و میلیون‌ها پناهجوی جدید موجب تضعیف بیشتر ثبات در منطقه، فشار بر ساختار جهانی کشورها، و تقویت اتحاد ضدآمریکایی بین روسیه و رژیم ایران می‌شود.

وی در ادامه یادداشت خود با تأکید بر این‌که عدم تصویب اقدام نظامی گسترده‌تر آمریکا در سوریه از سوی نمایندگان کنگره «اشتباه» است، توصیه کرده است که هر رویکرد جایگزین، باید با نابودی قدرت هوایی بشار اسد آغاز شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر