جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ خرداد ۲۵, سه‌شنبه

مسلمانان یک روستای پاکستان برای مسیحیان منطقه خود کلیسا می‌سازند


مسلمانان یک روستای پاکستان برای مسیحیان منطقه خود کلیسا می‌سازند

مسلمانان یک روستای پاکستان برای مسیحیان منطقه خود کلیسا می‌سازند


به گزارش العربیه 25خرداد 95 مسلمانان یک روستا در ایالت پنجاب پاکستان، اقدام به جمع‌آوری کمک به‌منظور ساخت کلیسایی برای همسایگان فقیر مسیحی‌شان کردند.
تلاش‌ها برای جمع‌آوری کمک، پیش از عید پاک آغاز شد. به گزارش خبرگزاری آناتولی، مجموعه‌یی از مسلمانان در روستایی وابسته به شهر فیصل آباد، یکی از مهم‌ترین مراکز صنایع دستی در پاکستان، مبتکر این اقدام بودند.
پدر آفتاب جیمز، کشیش شهر در این باره گفته است: «اقلیت مسیحی کوچکی در روستا زندگی می‌کنند، شمار آن‌ها به ۲۰ خانوار می‌رسد، آن‌ها جایی برای عبادت ندارند.
اندکی پیش از عید پاک، شماری از برادران مسلمانمان، اقدام به جمع‌آوری کمک برای ساخت کلیسا کردند.
پدر جیمز توضیح داد مسیحیان روستا، معمولاً در خانه‌ یکی از هم‌کیشان خود جمع می‌شدند تا در اعیاد، اعمال دینی خود را انجام دهد.
او افزود: «مسلمانان شهر نیز پیشنهاد کردند که به ما در ساخت کلیسایی کوچک کمک کنند» . ما سپاسگزار برادران مسلمانمان هستیم، این اقدام به ما احساس افتخار می‌دهد.
ساکنان مسیحی روستا بسیار خوشحال هستند زیرا به‌زودی در روستایشان کلیسا خواهند داشت» .
فریاد مسیح، یک کارگر مسیحی از اهالی روستا هم گفته است: «ما قبلاً برای انجام اعمال دینی خود در مناسبت‌ها، منزلی اجاره می‌کردیم یا در خانه یکی از هم‌کیشان جمع می‌شدیم، اما به‌زودی یک کلیسا خواهیم داشت» .
او افزود: «هنگامی که ریش‌سفیدان مسلمانان روستا گفتند کلیسای کوچکی برای ما خواهند ساخت، باور نکردم، اما وقتی که آغاز ساخت و ساز را یک ماه پس از این سخنان دیدم، تعجب کردم.
او تأکید کرد که آروزی مسیحیان روستا، به‌زودی محقق خواهد شد».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر