جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ شهریور ۲۷, شنبه

آخرین گزارش از وضعیت آتش‌بس در سوریه

لينك به منبع:
بمباران سوریه

بمباران سوریه


در حالی که روسیه و اسد اعلام کرده‌اند جاده کاستلو در شمال حلب را تخلیه کرده‌اند تا نیروهای سازمان ملل‌متحد بتوانند کمکهای انسان‌دوستانه را وارد شهر حلب کنند، آمریکا می‌گوید این خبر را تأیید نمی‌کند.

تلویزیون اپوزیسیون سوریه ـ اورینت ـ 26شهریور 95 خبر داد:
روسیه اعلام کرد عناصر اسد از جاده کاستلو شروع به عقب‌نشینی کرده‌اند تا بر اساس توافقی که با آمریکا داشته منطقه‌یی غیرمسلح ایجاد شود.

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا می‌گوید هیچ اطلاعاتی در دست ندارد که ارتش اسد از این مناطق عقب‌نشینی کرده باشند.

آمریکا، روسیه و رژیم اسد را متهم کرد که ورود کمکهای انسان‌دوستانه به مناطق تحت محاصره سوریه را با مانع روبه‌رو می‌کنند.

در این رابطه گزارشگر اورینت نیوز از حلب گفت تا این لحظه هیچ نشانه‌ای از عقب‌نشینی نظامیان اسد از جاده کاستلو وجود ندارد، تنها رسانه‌های رژیم اسد می‌گویند که افرادشان از منطقه کاستلو عقب‌نشینی کرده‌اند ولی تا این لحظه هیچ‌کدام از نظامیان اسد از این جاده عقب‌نشینی نکرده‌اند و در طرف رزمندگان هم هیچ تغییری ایجاد نشده و آنها هم از هیچ نقطه‌یی عقب‌نشینی نکرده‌اند.

در رابطه با کمکهای انسان‌دوستانه نیز هنوز هیچ‌گونه کمکی وارد حلب نشده و حتی به جاده کاستلو نیز نرسیده است.

در رابطه با نقض آتش‌بس رژیم اسد نقض آتش‌بس را ادامه می‌دهد. ساعتهایی پیش یک نفر توسط تک تیراندازان اسد در منطقه اذاعه کشته شد. تک تیراندازان رژیم اسد در منطقه بستان القصر نیز عده‌یی را مجروح کردند. بمبارانها هم ادامه دارد.

منطقه راموسه با توپخانه هدف قرار می‌گیرد. همزمان حومه جنوبی حلب با توپخانه سنگین اسد هدف آتشباری قرار می‌گیرد. شهرهای عندان و حریتان در حومه شمالی حلب نیز توپ‌باران شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر