جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ شهریور ۲۹, دوشنبه

درگیری لفظی میان آمریکا و روسیه در سازمان ملل‌متحد بر سر سوریه

لينك به منبع:
سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل

سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل


نماینده آمریکا و روسیه در جلسه روز یکشنبه 28شهریور شورای امنیت، با هم درگیری لفظی پیدا کردند.

بنا‌ به گزارش العربیه سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل تأکید کرد که ایالات متحده مسأله حمله به نیروهای اسد در دیر الزور را به‌دقت بررسی خواهد کرد.

بنا‌ به این گزارش سامانتا پاور رژیم اسد را مسئول کشتار و شکنجه و محاصره و گرسنه نگه‌داشتن میلیونها سوری دانست و گفت: «رژیم اسد با وحشیگری بی‌حد و حصر مردم خود فقط به‌خاطر این‌که آزادی می‌خواهند، شکنجه و قتل‌عام می‌کند» .

وی گفت: در شگفت است که روسیه تنها به‌دلیل کشته شدن 60 سرباز از نیروهای اسد خواستار جلسه‌یی فوق‌العاده شده در صورتی‌که روسیه خود و اسد صدها هزار سوری را قتل‌عام کردند.

سامانتا پاور رژیم اسد و روسیه را به بمباران مناطق مسکونی و کشتار کودکان و زنان سوری بی‌دفاع متهم کرد و گفت: «جلسه‌یی که روسیه اعضای شورای امنیت را برای آن دعوت کرد در خدمت رژیم اسد برگزار می‌شود» .

العربیه افزود: نماینده روسیه از عکس‌العمل نماینده آمریکا در برخورد با تقاضای روسیه خشمگین از جلسه خارج شد. همچنین اقدام سامانتا پاور، نماینده آمریکا در ترک جلسه شورای امنیت برای مصاحبه با خبرنگاران، باعث عصبانیت و خشم ویتالی چورکین نماینده روسیه شد.
سامانتا پاور در این مصاحبه اتهام روسیه مبنی بر همکاری آمریکا با داعش را رد کرد و گفت اظهارات مقامات روسیه در این زمینه غیرقابل قبول است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر