جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ شهریور ۲۹, دوشنبه

حزب حاکم روسیه در انتخابات پارلمانی پیروز شد اپوزیسیون: تقلب شده است

لينك به منبع:
دیمیتری مدودیف، نخست‌وزیر روسیه

دیمیتری مدودیف، نخست‌وزیر روسیه


حزب روسیه متحد در انتخابات پارلمانی روسیه که روز یکشنبه ۲۸ شهریور 95 برگزار شد، موفق به کسب ۵/ ۴۴ درصد آرا شد. این حزب در سال ۲۰۱۱ میلادی ۴۹ درصد آرا را به خود اختصاص داده بود.

اپوزیسیون روسیه امیدوار بود که شرایط بد اقتصادی کشور سبب شود تا شهروندان آرای کمتری به حزب روسیه متحد بدهند.

حزب ناسیونالیست و راست افراطی روسیه به ریاست ولادیمیر شیرینوسکی با ۳/ ۱۵ درصد آرا در رتبه دوم و حزب کمونیست این کشور با ۹/ ۱۴ درصد آرا در مقام سوم این انتخابات قرار گرفت.

از حدود ۱۱۰ میلیون نفر دعوت شده بود که در این انتخابات شرکت کنند. حزب روسیه متحد به رهبری دیمیتری مدودیف، نخست‌وزیر روسیه، در نظر دارد با پیروزی در این انتخابات پارلمانی هرچه بیشتر قدرت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، را تحکیم بخشد. این حزب اکثریت مطلق مجلس نمایندگان روسیه (دما) را هم در اختیار داشت.

سازمان امنیت و همکاری اروپا به دلایل امنیتی هیچ ناظری برای مناطقی در روسیه چون شبه‌جزیره کریمه و منطقه ناامن قفقاز شمالی تعیین نکرده بود.

حزب لیبرال 'یابلاکا' به تقلب در انتخابات اعتراض کرده و گفته است
در مناطق رأی‌گیری در منطقه 'آلتای' در سیبری عده‌یی جوان به‌نمایندگی از افراد مسن به مراکز رأی رفته و به جای این افراد رأی داده‌اند.

ولادیمیر ریشکوف، یکی از نمایندگان اپوزیسیون روسیه گفته است در منطقه آلتای که حوزه نمایندگی اوست، دانشجویان به‌خاطر چندبار رأی دادن، پول دریافت کرده‌اند. ریشکوف قبل از شروع انتخابات از ارعاب تیم انتخاباتی‌اش سخن گفته بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر