جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ خرداد ۱۷, دوشنبه

شهر محاصره‌شده و پایدار داریا


داریا

داریا


داریا در حومه جنوب غربی دمشق، شهر مقاومی است که از 4سال پیش تحت محاصره ظالمانه رژیم اسد قرار گرفته و به یکی از الگوهای پایداری مردم سوریه تبدیل شده است. بعد از تلاش‌های فراوان و فشارهای بین‌المللی به دیکتاتوری اسد، سرانجام چهارشنبه گذشته برای نخستین‌بار از سال 2012 کاروان کمکهای محدود انسان‌دوستانه وارد این شهر شد. اما رژیم اسد، بار دیگر اجازه ورود مواد غذایی را که اصلی‌ترین نیاز کودکان و مردم این شهر است نداد.
 

این شهر قبل از جنگ حدود 80هزار نفر جمعیت داشت و اما اکنون ارزیابی می‌شود که فقط 8000تن در آن باقی مانده باشند.
 

ابو عبدو از جوانان داریا در یک مصاحبه اختصاصی با سیمای آزادی، وضعیت این شهر محاصره‌شده و پایدار را چنین تشریح می‌کند:
 
 
ابو عبدو: این‌جا خانه‌های ساکنان داریاست. آنها از سال 2011 تا الآن تحت محاصره هستند. سازمان ملل تلاش داشت وارد شود اما نظام اولین بار نگذاشت کمک‌ها برای یاری به ما وارد شدند. این کمک‌ها نیازهای ما را برآورده نکرد عبارت بودند از دارو که هر چند وارد شدند، ولی نتوانست به نفرات زیادی کمک کند. کامیون و آمبولانس وارد شد. مردم نیاز به مواد غذایی دارند، مردم برای تهیه مایحتاج خود تحت فشارند. طبعاً نظام این وضعیت را می‌داند و ما را محاصره کرده است... و از این سلاح استفاده می‌کند، سلاحی که به‌لحاظ بین‌المللی ممنوعه است و به‌جز در سوریه در جای دیگری استفاده نمی‌شود. ما مقاومت می‌کنیم انشاء الله، ما را نظام سوریه و شبه‌نظامیان فرقه‌گرا و حزب‌الله و حزب (رژیم) ایران یعنی سپاه پاسداران رژیم ایران محاصره کرده‌اند.
 
 


سؤال: نظام ادعا می‌کند که شما اهالی این‌جا نیستید، این حرف درستی است؟
 


ابوعبدو: این اصلاً درست نیست. ما از این سرزمین دفاع می‌کنیم. ما ساکنان اصلی داریا هستیم. اینها ادعاهایی بیش نیست، یعنی ما دشمن کشور خودمان هستیم؟ ! و می‌خواهیم به این کشور آسیب برسانیم؟ !
 
 

مردم مقاوم داریا که سال‌هاست تحت فشارهای روزمره و درد و رنجی پایان‌ناپذیرند هم‌چون مردم سایر شهرهای سوریه، می‌دانند که رژیم اسد هرگز قادر به استمرار چنین جنایاتی نیست و فقط پشتیبانی تمام‌عیار رژیم آخوندی آن‌را حفظ کرده است.
 

سؤال: چه پیامی برای مردم ایران داری؟
ابو عبدو: پیام به مردم ایران این است که ما ضد خود مردم ایران نیستیم، ما ضد سیاستهایی هستیم که رژیم ایران با رژیم سوریه علیه خلق سوریه دنبال می‌کند. یعنی مردم زیر ستم هستند، اما با حمایت رژیم ایران. یعنی رژیم ایران از رژیم سوریه با سلاح حمایت می‌کند، سلاح آنها را تأمین می‌کند تا با تمام امکانات کشتار کنند. نظام سوریه به مرحله‌یی رسیده که چنین کمکهایی به آن می‌کنند.

ابو عبدو در پایان، پیام مردم و انقلابیون تحت محاصره داریا را در این جمله خلاصه کرد:
سؤال: آخرین پیامت از داریا چیست؟
ابوعبدو: به اذن خدا داریا با جوانانش مقاوم باقی می‌ماند. نظام اسد تلاش کرد داریا را پلی برای رسیدن به تمام مناطق قرار دهد و داریا با جوانان و با مقاومتش و با مردمش آن را سد کرد و به اذن خداوند متعال نمونه‌یی برای کل دنیا می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر