جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ تیر ۲۶, شنبه

عقب نشینی دژخیمان در قبال نرگس محمدی و پایان اعتصاب غذا

لينك به منبع:
نرگس محمدی

نرگس محمدی


در پی اعتصاب غذای زندانی سیاسی نرگس محمدی امروز صبح (شنبه 26 تیرماه) دژخیمان رژیم در زندان اوین دست به عقب نشینی زده و وی توانست با فرزندانش در فرانسه به مدت نیم ساعت تماس تلفنی برقرار کند. هم‌چنین دژخیمان گفته‌اند که وی امکان هفته ای یک تماس با فرزندانش را خواهد داشت.
در پی این عقب نشینی رژیم، نرگس محمدی به اعتصاب غذای خود پایان داد. ظرف یک سال گذشته وی فقط یک بار توانسته با فرزندانش تماس تلفنی قرار کند.

زندانی سیاسی نرگس محمدی در هیجدهمین روز اعتصاب‌غذای خود، عقب‌نشینی در مقابل دژخیمان خامنه‌ای و شکستن اعتصاب‌غذای خود را رد کرده و بر خواسته خود و تماس با فرزاندانش اصرار ورزیده بود.
وی طی نامه‌یی از جمله گفت: «خواسته من، فریاد مادران و زنان در بند است. نه فقط مادران و زنانی که اکنون در حبس‌اند بلکه زنان و مادران دهه‌های پیش از من و پس از من، زنان و مادران آرمان خواهی که بر سر باورهایشان و عهد و پیمانشان ایستادند و ماندند، اما ایستادنشان نه با بغض و کینه و انتقام بلکه با دریایی از عشق و مهر، زنانگی و مادرانگی همراه بود. آواز صلح را با نغمه لالایی کودکانشان درهم آمیختند و در راه باورهایشان قامت کشیدند. تاریخ گواه ماست» .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر