جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ تیر ۲۳, چهارشنبه

کنفرانس همبستگی خلقهای خاورمیانه در پاریس

لينك به منبع:
۱۰ژوئیه ۲۰۱۶:
کنفرانس همبستگی خلقهای منطقه در پاریس

کنفرانس همبستگی خلقهای منطقه در پاریس


اجلاس بزرگ نمایندگان کشورهای عربی و اسلامی در پی برگزاری گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس

همبستگی خلقهای خاورمیانه
خلع ید از رژیم آخوندی در منطقه
سرنگونی نظام ولایت‌فقیه در تهران


روز یکشنبه ۲۰تیر کنفرانس «همبستگی خلقهای خاورمیانه، خلع‌ید از رژیم آخوندی در منطقه و سرنگونی نظام ولایت‌فقیه در تهران» با شرکت شمار زیادی از هیأتها و شخصیتهای سیاسی، پارلمانی، فرهنگی از کشورهای عربی و اسلامی با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی برگزار شد.

خانم رجوی در سخنان خود ضمن تشریح دخالتهای فاشیسم دینی حاکم بر ایران در منطقه، و با تأکید بر اهمیت پایان دادن هر چه سریعتر به جنگ‌افروزیهای این رژیم در سوریه، جامعه بین‌المللی و کشورهای منطقه را به 9 اقدام فوری و عملی فراخواند تا راه برای پایان دادن به دیکتاتوری اسد و بازگشت آرامش و صلح به منطقه هموار شود.

آقای بسام عموش سفیر سابق اردن در ایران و نویسنده و روشنفکر سرشناس اردنی که اداره این جلسه را به عهده داشت، تأکید کرد که این مواد مورد تأیید همه حاضران در این جلسه و همه کسانی که خواستار صلح و آرامش در منطقه و کوتاه کردن دست رژیم هستند می‌باشد.

متعاقباً سید احمد غزالی نخست‌وزیر سابق الجزایر به سخنرانی پرداخت و آنگاه هیأت پارلمانی مصر متشکل از 10 عضو پارلمان این کشور به‌ریاست آقای سلیمان حمید عماده نایب‌رئیس پارلمان مصر به جایگاه سخنرانان رفتند. هیأت مصری ضمن ابراز همبستگی با مردم و مقاومت ایران گفتند ما هم مانند مقاومت ایران با ظلم و استبداد مذهبی مبارزه می‌کنیم، ما ضد سیاستهای مخرب رژیم ولایت فقیه در منطقه هستیم. این رژیم تلاش کرد تا جهان عرب را به اقلیم های کوچک تبدیل کند و با دامن زدن به تعصبات مذهبی به جنگ یکدیگر بکشاند تعصباتی که هیچ ربطی به اسلام ندارد هیأت مصری همه کشورها و ملتهای منطقه را به وحدت عمل در مقابل تروریسم و بنیادگرایی فراخواند

پس از آن هیأت انقلاب سوریه از جمله آقایان هیثم مالح، نصر حریری، ریاض سیف واحمد خطاب، در جایگاه سخنرانان قرار گرفتند. هیثم مالح اولین سخنران این هیأت گفت بشار اسد تا الآن 14 میلیون نفر را آواره و 4 میلیون خانه را ویران کرده است 70 درصد بیمارستانها ویران شدند و بسیاری از کادرهای درمانی را به قتل رساندند.

وی افزود: رژیم ایران 40 میلیارد دلار به بشار اسد برای استمرار حکومت ویرانگر او پرداخته و با دادن دهها میلیارد دلار به بشار اسد، مردم خود را از پیشرفت و آبادانی محروم می‌کند.

متعاقباً هیأتهای فلسطین، اردن، بحرین، تونس، الجزایر، یمن، عراق، و دکتر طاهر بومدرا به سخنرانی پرداختند. هیأت فلسطینی تأکید کردند انقلاب ایران و انقلاب فلسطین در یک زمان شروع به‌کار کردند، سازمان مجاهدین و فتح در یک سال تأسیس شدند و ما از اول با هم بوده‌ایم و همیشه با هم خواهیم ماند. ما ایران را سالها قبل از رژیم آخوندی با مجاهدین خلق شناختیم و امروز نیز ایران برای ما ایرانی است که مقاومت ایران آن را نمایندگی می‌کند. خانم نجات اسطل عضو پارلمان فلسطین به‌نمایندگی از این هیأت یک تابلو از قدس شریف را به خانم مریم رجوی اهدا کرد.

هیأتهای اردن و بحرین بیانیه اکثریت پارلمانهای کشور خودشان را به خانم رجوی اهدا کردند، در این بیانیه‌ها ضمن حمایت از مقاومت ایران حمله موشکی به لیبرتی قویاً محکوم شده و از طرفهای بین‌المللی خواسته شده است که حفاظت آنها را تأمین و تضمین کنند.

هیأت الجزایر در سخنانی که مورد توجه ویژه حضار قرار گرفت، از جمله گفتند، ما از کشوری می‌آییم با یک انقلاب بزرگ با یک میلیون شهید، بعضی جاها شنیده‌ایم که آخوندهای ایران می‌گویند، انقلاب ما ادامه انقلاب الجزایر است. ما این را به‌شدت رد می‌کنیم، آنچه ادامه انقلاب الجزایر است انقلاب اصیل مردم ایران است که در سازمان مجاهدین خلق ایران متبلور و توسط این سازمان رهبری می‌شود.

در این جلسه همچنین نمایندگانی از دیگر کشورهای عربی و اسلامی مانند کویت، لبنان، امارات متحده عربی، قطر، سودان، مالی، جیبوتی، افغانستان، پاکستان، بنگلادش، آذربایجان و ترکمنستان شرکت داشتند.

دکتر بسام العموش سفیر سابق اردن در تهران و وزیر سابق این کشور در پایان جلسه گفت: مبارزه مردم ایران مبارزه‌یی است برای آزادی و عدالت و کرامت. مردم ایران شایسته این هستند که سرنوشت بهتری داشته باشند. رژیم آخوندی در همه منطقه از سوریه و یمن و عراق جنایت می‌کند و یک تروریست جنایتکار به اسم قاسم سلیمانی را برای سرکردگی این جنایتها به این کشورها می‌فرستد.

وی تأکید کرد که در قبال این رژیم جنایتکار کشورهای عربی باید از مقاومت مشروع و عادلانه مردم ایران و خانم مریم رجوی حمایت کنند چرا که حمایت از این مقاومت در برابر رژیمی که یک تهدید جهانی است، در واقع حمایت از صلح و آزادی و آرامش و ثبات نه تنها در ایران و منطقه بلکه در سطح بین‌المللی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر