جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ خرداد ۱۲, چهارشنبه

کیهان خامنه‌ای: کاش روحانی به نطق درمانی خاتمه می‌داد و عمل می‌کرد


در ایران هر دقیقه یک نفر به خیل بیکاران اضافه میشود

در ایران هر دقیقه یک نفر به خیل بیکاران اضافه میشود


کیهان ولی‌فقیه ارتجاع روز چهارشنبه 12خرداد طی مقاله‌یی با عنوان ”نطق درمانی به جای اقدام و عمل“ وعده‌های آخوند روحانی به مردم در سفر به استان آذربایجان غربی را مورد تمسخر و حمله قرار داد.
در قسمتی از این مقاله با عنوان ”روحانی: جوانان آذربایجان نباید بیکار باشند! “ آمده است: «این‌گونه به نظر می‌رسد که رئیس جمهور در این سفر، یا فراموش کرده که پس از سه سال تصدی دولت سخن می‌گوید، یا با زبان بی‌زبانی و به زبان اشاره و کنایه به مردم فهمانده که کاری از دست دولت یازدهم بر نمی‌آید و منتظر اتفاق تازه‌یی نباشند! این همه در حالی است که اصلاح وضع معیشتی مردم و بهبود فضای کسب و کار و به‌خصوص ایجاد اشتغال، از مهمترین دغدغه‌های مردم است و رئیس جمهور هم‌چنان با افعال «مضارع» درباره آنها سخن می‌گوید!» .
کیهان خامنه‌ای با تیتر ”باید اشتغال ایجاد بشود! “افزود: «چرا در استانی مثل آذربایجان غربی با این همه عظمت و شکوه و با همسایگی‌اش با سه کشور عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان که دروازه ایران به اروپا و غرب است، جوانان تحصیل کرده دانشگاهی ما از پسر و دختر باید نگران کار و اشتغال باشند».
هرکس این سخنان را بشنود، بی‌گمان این تلقی را خواهد داشت که یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، برای جلب رأی و نظر مردم، با حرارت و هیجان این سخنان را بر زبان رانده است! و یا این احتمال را می‌دهد که یکی از منتقدان سرسخت دولت، گریبان دولتمردان را گرفته و آنان را در خصوص بیکاری مورد پرسش قرار می‌دهد! اما تعجب وقتی به اوج می‌رسد که بدانیم این سخن را شخص رئیس جمهور با هیجان و حرارت بیان کرده است! گویی ایشان فراموش کرده‌اند که سه سال است مسئول ایجاد شغل برای جوانان هستند! و معلوم نیست این حرفها را برای چه کسی می‌زند و یقه چه کسی را گرفته است!؟ آیا جز این است که وزارت کار یکی از وزارتخانه‌های دولت است؟ ! آیا جز این است که شورای عالی اشتغال و سیاست‌گذاری در آن حوزه، مستقیماً به رئیس جمهور مربوط است!؟ اکنون این جوانان بیکار، دقیقاً باید به چه کسی مراجعه کنند!؟ آیا جز این است که باید به کسی مراجعه کنند که بیش از هزار وعده انتخاباتی داد و چیزی از آن را عملی نکرده است!؟
واقعیت این است که نه تنها آن وعده‌ها عملی نشد، که هر دقیقه یک ایرانی هم به خیل بیکاران اضافه شد و از دستاوردهای مهم دولت یازدهم، بیکاری یک میلیون ایرانی بوده است! این یک رکورد تاریخی است» .
کیهان خامنه‌ای در پایان می‌پرسد: «آیا در این سه سال بهبود فضای کسب و کار تحقق پیدا کرده!؟ ارتقاء روابط با کشور‌های خارجی چطور!؟ آیا جز این است که جیبوتی و مالدیو هم با ما قطع رابطه کرده‌اند!؟ آیا جز این است که دولت، روابط راهبردی با کشورهای آمریکای لاتین را از بغض دولت قبل رها کرد!؟ آیا جز این است که توان صادرات به‌شدت کاهش یافته و نسبت به سال قبل 13 درصد افت را نشان می‌دهد!؟
اینها ناشی از ارتقاء روابط با جهانیان است!؟ در حوزه کسب و کار که وضع به مراتب بدتر است. از یک‌سو نقدینگی از مرز هزارهزار میلیارد تومان عبور کرده و از دیگر سو، صنایع کوچک و بزرگ یکی پس از دیگری ورشکسته و تعطیل می‌شوند! کارگران گروه گروه خانه نشین می‌شوند و سفره معیشت مردم کوچک و کوچک‌تر می‌شود! رکود حاکم بر صنایع و تولیدات، ناشی از اجرای همین سیاست‌ها نیست!؟ آیا دولت با اجرای همین سیاست‌ها، موفق به زمینگیر کردن اقتصاد ملی شده است!؟ کاش رئیس جمهور، لااقل همین یک موضوع را عملی می‌کرد و بعد از سه سال به نطق درمانی خاتمه می‌داد و اندکی هم پا در راه اقدام عمل می‌گذاشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر