جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ خرداد ۱۲, چهارشنبه

برده داری مدرن و استثمار نیم میلیون کارگر در ایران تحت حاکمیت آخوندها


برده داری مدرن و استثمار نیم میلیون کارگر در ایران

برده داری مدرن و استثمار نیم میلیون کارگر در ایران


بنیاد واک فری (Walk Free) گزارش سالانه خود را در مورد بردگی مدرن منتشر شد. بر اساس این گزارش ایران تحت حاکمیت آخوندها با نیم میلیون قربانی بردگی مدرن به‌عنوان یکی از کم کارترین رژیمها در مقابله با برده داری معرفی شده است.
بر اساس این گزارش که در استرالیا منتشر شده، حدود ۴۶ میلیون نفر در جهان در بردگی به‌سر می‌برند. رژیم ایران، کره شمالی، گینه استوایی و اریتره از جمله رژیم هایی هستند که در عرصه قانون‌گذاری و فعالیت نهادهای دولتی کم‌ترین تلاش را در زمینه مبارزه با برده‌داری مدرن داشته است.
در این گزارش آمده است: «در ایران ۴۹۵۳۰۰ نفر قربانی بردگی هستند که تقریباً شش دهم درصد جمعیت ایران را شامل می‌شود» .
بیناد واک فری که گفته است هدفش ایجاد حرکت‌های مدنی برای محو بردگی در دنیا است، برآوردهای خود را بر اساس سه معیار اصلی انجام داده است، شیوع بردگی، آسیب‌پذیری در قبال بردگی و واکنش دولت هر کشور به مبارزه و ریشه‌کنی بردگی. بهترین وضعیت را، کشورهای لوکزامبورگ، ایرلند، نروژ، دانمارک، سوئیس، اتریش، بلژیک، آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزیلند دارند.
نمره آسیب‌پذیری رژیم ایران در قبال بردگی پنجاه از صد گزارش شده و سطح واکنش دولت به بردگی D ارزیابی شده است که ضعیفترین واکنش دولتی به بردگی است. بر اساس تعریف این گزارش، سطح D یعنی 'واکنش دولت به بردگی مدرن ناکافی است یا شواهدی از تأیید دولت وجود دارد.
بنا‌ به این گزارش شمار بردگان مدرن نسبت به سال ۲۰۱۴ افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۴ حدود ۳۵ میلیون و ۸۰۰ هزار برده مدرن شمارش شده بود. آندرو فارست، یکی از بنیانگذاران بنیاد 'واک فری' تصریح کرد که شمارش بهتر و جمع‌آوری دقیق‌تر اطلاعات دلیل اصلی افزایش شمار بردگان مدرن در سال ۲۰۱۵ است.
وی تأکید کرد هدف این گزارش متوجه کردن افکار عمومی جهان پیرامون خطر بردگی مدرن است. به گفته فارست بر خلاف بیماریهای ایدز و مالاریا، برده‌داری مدرن توسط انسانها و دولتها به‌وجود آمده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر