جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ خرداد ۱۲, چهارشنبه

وخامت حال زندانی سیاسی افشین سهراب‌زاده و انتقال فوری به بیمارستان


زندانی سیاسی افشین سهراب‌زاده

زندانی سیاسی افشین سهراب‌زاده



به دنبال وخامت حال زندانی سیاسی تبعیدی افشین سهراب‌زاده که در زندان میناب به‌سر می‌برد، سرانجام دژخیمان خامنه‌ای پس از چند روز تعلل، او را روز سه‌شنبه 11خرداد به بیمارستانی خارج از زندان منتقل کردند.

این زندانی سیاسی، سه‌شنبه شب ۲۸ اردیبهشت ماه نیز در پی وخامت حالش و بالا آوردن خون، بیهوش و به‌صورت اورژانس به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل شد ولی پس از گذشت چند ساعت، دژخیمان او را به‌حالت بیهوش به زندان بازگرداندند. که این بیهوشی 17ساعت به طول انجامید.

هم بندان او هشدار داده بودند وضعیت افشین سهراب‌زاده بسیار وخیم است و این روزها مصرف داروهایش در یک شبانه‌روز به ۵۶ قرص و تعدادی آمپول و سرم رسیده است.

بیشتر بخوانید:
این زندانی سیاسی که از سال ٨٨ در زندان میناب در استان هرمزگان محبوس می‌باشد، مبتلا به سرطان روده بوده و طی روزهای اخیر نیز دچار مشکلات جدی تنفسی شده است. گفته می‌شود وی شب یکشنبه در آستانه خفگی قرار داشته و در سرفه‌هایش ترشحات خونی وجود دارد.

دادستان جنایتکار میناب چندی پیش به این زندانی بیمار گفته است مشکلی نیست اگر نتوانی سند برای مرخصی استعلاجی تهیه کنی، در زندان می‌میری و ما جنازه‌ات را به سردخانه می‌فرستیم.

پدر و مادر زندانی این زندانی سیاسی از احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد در امور ایران، خواسته بودند برای نجات فرزندش از بیماری سرطان رنج می‌برد، تلاش کنند. این دو با در دست داشتن یادداشتی که خواسته آنها را نشان می‌داد، با توجه به وضعیت وخیم فرزندانشان نوشته بودند: «حق حیات و بهره‌مندی از درمان جزو حقوق انسانی اوست، لطفاً برای نجاتش تلاش کنید» .

زندانی سیاسی سهراب‌زاده که یک بار در اعتراض به عدم اعطای مرخصی پزشکی در ۲۳ فروردین 95 با دوختن لبانش دست به اعتصاب‌غذا زده بود و اکنون نیز دچار مشکلات تنفسی و خونریزی داخلی شده است با احتساب بیماری پیشرفته و عدم رسیدگی پزشکی هر روز یک‌گام به مرگ نزدیک‌تر می‌شود.

چندی پیش عفو بین‌الملل در بیانیه‌یی با عنوان «زندانی در نیاز مبرم به رسیدگی پزشکی» خواستار اقدام فوری در مورد وضعیت افشین سهراب‌زاده زندانی سیاسی محبوس و تبعیدی در زندان میناب شد که از بیماری وخیم گوارشی و مشکلات تنفسی رنج می‌برد. اما با این وجود هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

افشین سهراب در ۱۸ خرداد ۱۳۸۸ بازداشت و در یک دادگاه دو دقیقه‌ای به اتهام همکاری با احزاب اپوزیسیون کردستان به ۲۵ سال حبس در تبعید محکوم شد که این حکم در دیوان عالی رژیم نیز تأیید شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر