جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۸, سه‌شنبه

اعدام جنایتکارانه یک زندانی در ملأعام در مشهد


اعدام در ملا عام

اعدام در ملا عام


دژخیمان خامنه‌ای صبح روز سه‌شنبه 28اردیبهشت در یک اقدام جنایتکارانه و به‌منظور ایجاد فضای رعب و وحشت یک زندانی را در میدان موسوم به مفتح مشهد در ملأعام اعدام کردند.
بیشتر بخوانید
گسترش اعدامها به‌ویژه در ملأعام به‌منظور ایجاد فضای رعب و وحشت و جلوگیری از خیزشهای اجتماعی است. روز یکشنبه 26اردیبهشت کاظم جلالی عضو مجلس رژیم نسبت به این خیزش هشدار داده و طی سخنانی در مجلس ارتجاع گفت: «همه باید هوشیار باشیم که آستانه تحمل مردم مستضعف پابرهنه در حال پایین آمدن است. »
روز 27اردیبهشت محمد جواد لاریجانی تئوریسین شکنجه و شلاق و سنگسار، به افزایش اعدامها تحت عنوان ”تعداد بهمن وار اعدام“اعتراف کرد.
وی گفت: «در کشور ما به علت این‌که قانونی داریم که مجازات اعدام را در سطح نسبتاً زیادی در خصوص مواد مخدر تجویز می‌کند وضعیت به‌گونه‌یی شده که از نظر تعداد اعدامها دومین یا سومین کشور به‌شمار می‌رویم» .
لاریجانی جلاد افزود: «امروز حکم قصاص که یک حکم نورانی است در زیر تعداد بهمن وار اعدام محکومان مواد مخدر زیر سؤال رفته و این برای نظام ما مناسب نیست و باید قانون را بازنگری کنیم» .
لازم به یادآوری است نهادهای ناظر می‌گویند روند صدور احکام اعدام در ایران در یک دهه گذشته رو به افزایش بوده و از ۹۹ مورد در سال ۲۰۰۴ به هزار مورد در سال ۲۰۱5 رسیده است.
سازمان عفو بین‌الملل در گزارش سالیانه خود اعلام کرد: شکنجه و اعدام، قطع عضو، شلاق در ملأ عام، اعدام نوجوانان، محدودیت آزادی بیان و تجمعات، فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی، توقیف روزنامه‌ها و زندان کردن روزنامه‌نگاران ادامه دارد.

عفو بین‌الملل در گزارش خود به خودداری رژیم ایران از ارائه کمکهای پزشکی و دارویی به زندانیان و ممانعت از اعزام زندانیان بیمار برای معالجه به خارج از زندان اعتراض کرده است.

عفو بین‌الملل به اقدامات ضدانسانی نظیر قطع عضو و نابینا کردن اشاره کرده و می‌نویسد: ”قطع انگشتان دو مرد در مشهد یا کور کردن یکی از چشم‌های فرد دیگری در کرج انجام شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر