جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۳, پنجشنبه

لوموند: خشم و هراس رژیم ایران از تحولات سوریه در پی تلفات سنگین سپاه خامنه‌ای


روزنامه لوموند

روزنامه لوموند


روزنامه لوموند در مقاله‌ای تحت عنوان «رژیم ایران از مدیریت مشترک پرونده سوریه توسط روسها و آمریکاییها به خشم آمده است» هراس رژیم آخوندی از تحولات سوریه و موقعیت ضعیف خامنه‌ای به‌رغم حضور گسترده نظامی رژیم در سوریه را مورد بررسی قرار داده است. فشرده‌یی از این مقاله در زیر می‌آید:
لوموند با اشاره به تلفات سنگین پاسداران در سوریه می‌نویسد: «در شرایطی که آتش‌بس شکننده‌ای تا نیمه‌شب سه‌شنبه 10 مه در حلب، تمدید شده، رژیم ایران سنگین‌ترین تلفات خود از آغاز منازعه سوریه که در آن در کنار نیروهای رژیم بشار اسد درگیر شده، را اعلام کرده است. رسانه‌های حکومتی روز شنبه فاش کردند که 13 «مشاور نظامی» - عنوان رسمی که حاکمان تهران برای نیروهای نظامی خود در سوریه بکار می‌برد –، کشته و بیست و یک تن نیز در نبردهای‌خان (طومان) در جنوب حلب در اواخر هفته گذشته مجروح شده‌اند. تلفات مزبور که نشان‌دهنده ابعاد و گستردگی و ماهیت رزمی درگیری رژیم ایران در سوریه است، در شرایطی وارد شد که علی اکبر ولایتی، مشاور دیپلوماتیک خامنه‌ای، روز شنبه در دمشق با بشار اسد دیدار کرد تا او را از حمایت «جمهوری اسلامی ایران» مطمئن سازد.
رهبران رژیم ایران روز به روز کمتر خشم خود را از آنچه که مدیریت مشترک انحصاری بحران سوریه توسط روسیه و آمریکا می‌دانند، پنهان می‌کنند. مسکو، حامی بزرگ دیگر رژیم سوریه، به‌نظر می‌رسد بیشتر به دیالوگ مستمر خود با واشینگتن اهمیت می‌دهد تا به اتحاد خود با رژیم تهران در صحنه جنگ. خشم رژیم ایران اخیراً ترجمان خود را در اظهارات شدیداً ضدآمریکایی سران رژیم یافت. خامنه‌ای... در جدیدترین سخنرانی خود در روز 5 مه، حتی آمریکا را به پیش‌بردن یک سیاست ضد شیعه متهم کرد
لوموند با یادآوری شعارهای دجالگرانه ضد آمریکایی رژیم، به مذاکرات سری و پشت پرده رژیم آخوندی با آمریکا قبل از شروع مذاکرات اتمی می‌پردازد و می‌نویسد: بن رودس، یکی از مشاوران دیپلوماتیک اصلی باراک اوباما، در مقاله‌ای در مجله نیویورک تایمز که به شخص وی اختصاص یافته، فاش می‌کند که تهران و واشینگتن در واقع از تابستان 2012 در عمان، یعنی یک سال پیش از روی کار آمدن روحانی مذاکرات سری خود را آغاز کرده بودند. این یک افشاگری سراسیمه کننده برای رئیس‌جمهور آمریکا، و به‌ویژه برای ولی‌فقیه رژیم ایران است که هم‌چنان اصرار دارد خود را به‌عنوان دشمن شماره یک «شیطان بزرگ» آمریکا معرفی کند».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر