جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۸, سه‌شنبه

اجلاس وین در مورد سوریه


اجلاس دوستان سوریه

اجلاس دوستان سوریه


امروز سه‌شنبه بیست و هشتم اردیبهشت 95 جان کری وزیر خارجه آمریکا و همتای روسی‌اش ریاست جلسه گروه کشورهای حامی سوریه را به عهده ‌دارند در این اجلاس کشورهای عضو اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا و نیز ترکیه و رژیم ایران و چین شرکت کردند.
انتظار می‌رود در این اجلاس روی آتش‌بس و ارسال کمکهای انسان‌دوستانه به مناطق تحت محاصره در سوریه تأکید شود. همچنین انتظار می‌رود در اجلاس امروز زمان دور آینده مذاکرات ژنو مشخص شود.
اپوزیسیون سوریه پیشاپیش اعلام کرده است تا تضمینهایی برای آتش بس، ارسال کمکهای انسان دوستانه و آزادی زندانیان و همچنین تضمینهایی برای انتقال سیاسی قدرت در مذاکرات شرکت نمی‌کند.
 
موشک باران حلب توسط رژیم اسد
به گزارش تلویزیون الجزیره28اردیبهشت 95 هواپیماهای رژیم اسد محله سکری در حلب را با موشک هدف قرار دادند که در نتیجه آن هشت غیرنظامی کشته و دهها تن مجروح شدند. این محله در کنترل اپوزیسیون مسلح سوریه است. در این تهاجم قسمتهایی از محله یاد شده ویران شد. تیم های دفاع شهری تلاش می‌کنند قربانیان این تهاجم را از زیر آوار بیرون بیاورند.
در حومه غربی استان ادلب نیز در اثر آتش توپخانه رژیم اسد به روستای بدامه 12نفر کشته شدند. علاوه بر این رژیم اسد تهاجم به شهر داریا در حومه دمشق را برای سومین روز متوالی افزایش داده و تلاش می‌کند شهر را تصرف کند. رژیم اسد با آوردن تجهیزات نظامی بیشتر به اطراف شهر، مناطق مسکونی را هدف قرار می‌دهد. ساکنان این شهر بیش از 3سال است که در محاصره رژیم اسد قرار دارند.
 
انفجار بزرگ در مرکز سوریه
به گزارش تلویزیون العربیه 28اردیبهشت 95 انفجارهای بزرگی حوزه نفتی شاعر در مرکز سوریه را لرزاند. سازمان ناظر حقوق‌بشر سوریه که مقر آن در لندن است گفت گروه داعش که کنترل این حوزه را در دست دارد در پشت انفجار بوده است.
به گفته این سازمان سه انفجار در چاههای گاز این حوزه رخ داد و شدت انفجار بحدی بود که صدای آن در شهر تدمر در فاصله 50 کیلومتری جنوب شرق این حوزه نفتی شنیده شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر