جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۸, سه‌شنبه

ونزوئلا در آستانه انفجار اجتماعی


ونزوئلا

ونزوئلا


ونزوئلا یکی از دارندگان بزرگترین ذخایر نفت جهان به علت شرایط وخیم اقتصادی در آستانه یک تحول اجتماعی عظیم قرار دارد.
نرخ تورم در سال گذشته میلادی در این کشور به بیش از 180 درصد رسید و تولید ناخالص ملی در همین سال به میزان 6 درصد کاهش داشت، بر اساس پیش‌بینیها نرخ تورم ونزوئلا در سال جاری میلادی به ۷۰۰ درصد بالغ خواهد شد و تولید ناخالص این کشور مجدداً به میزان ۶ درصد کاهش خواهد یافت.
تظاهرات به‌طور روزانه در حال گسترش است، ادارات کشور فقط دو روز در هفته کار می‌کنند و دولت مرکزی در ماههای آینده توانایی پرداخت حقوق کارمندانش را نخواهد داشت. قطعی روزانه و طولانی‌مدت برق هم‌چنان ادامه دارد. گرسنگان به غارت مغازه‌های خالی ادامه می‌دهند و خشونت و اعتراض به ثابت زندگی روزانه اجتماعی در کشور تبدیل شده است.
بر اساس نظرسنجیها ۷۰ درصد مردم ونزوئلا خواستار کناره‌گیری رئیس‌جمهوری هستند. اختلاف میان دولت و اپوزیسیون به‌طور روزانه افزایش می‌یابد، به‌ویژه از زمانی که اپوزیسیون با جمع‌آوری حدود دو میلیون امضا خواستار برگزاری یک همه پرسی برای برکناری رئیس‌جمهوری شده است.
اپوزیسیون این کشور شنبه، 25اردیبهشت در کاراکاس، پایتخت این کشور با انجام تظاهرات بزرگی خواستار انتخابات زودرس و برکناری نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور شدند..
با همه این احوال رئیس‌جمهور ونزوئلا نیکلا مادورو به مدت سه ماه وضعیت استثنایی و اضطراری اقتصادی در این کشور اعلام کرد و گفت که این وضعیت را تا سال ۲۰۱۷ نیز تمدید خواهد کرد. وی فرمان مصادرۀ برخی بنگاههای اقتصادی و دستگیری صاحبان آنان را صادر کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر