جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۸, سه‌شنبه

عقب نشینی دستگاه قضاییه رژیم از کور کردن چشم یک زندانی جوان


کور کردن چشم مجتبی یساولی با اسید توسط آخوندهای جنایتکار

کور کردن چشم مجتبی یساولی با اسید توسط آخوندهای جنایتکار


به دنبال اعتراض مجامع بین‌المللی و انزجار عمومی از کور کردن چشم دوم یک جوان در زندان گوهردشت کرج، دژخیمان خامنه‌ای عقب‌نشینی کرده و به این زندانی گفته‌اند، این اقدام به تعویق افتاده است و به تاریخ دیگری موکول شده است.
زندانی مجتبی یساولی که 35سال سن دارد و در بند 2 زندان گوهردشت کرج در انتظامی کور کردن چشم خود بود طی نامه‌یی نوشته بود: «من از جوامع بین‌المللی می‌خوام رسیدگی کنند. من از نظر جسمانی ریختم، در حال نابود شدنم. از وقتی یک چشمم را گرفتند نابود شدم. وای به‌حال دو تا چشم نداشته باشی. … من تکنسین متالوژی هستم. شاغل بودم و ۱۴ سال سابقه کار دارم. توی شرکت کار می‌کردم. قوه قضاییه میگه قصاصت می‌کنم تا آخر عمرت هم نگهت می‌دارم توی زندان. من میگم این حقوق‌بشر کجاست. »
بیشتر بخوانید
مجتبی که از سال 88 در زندان گوهردشت کرج محبوس و به 10سال زندان محکوم شده است در تاریخ 12اسفند 93 اولین چشم خود را با تزریق اسید و در حضور دژخیم محمد شهریاری معاون دادستان ارتجاع در تهران از دست داد. وی اکنون که توانایی پرداخت دیه را ندارد. به او اطلاع داده شده که در هفته آینده چشم دوم خود را نیز به همان طریق وحشیانه از دست خواهد داد.
گزارش عفو بین‌الملل : شکنجه و اعدام و قطع عضو در ایران ادامه دارد
سازمان عفو بین‌الملل در گزارش سالیانه خود اعلام کرد: شکنجه و اعدام، قطع عضو، شلاق در ملأ عام، اعدام نوجوانان، محدودیت آزادی بیان و تجمعات، فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی، توقیف روزنامه‌ها و زندان کردن روزنامه‌نگاران ادامه دارد.
عفو بین‌الملل در گزارش خود به خودداری رژیم ایران از ارائه کمکهای پزشکی و دارویی به زندانیان و ممانعت از اعزام زندانیان بیمار برای معالجه به خارج از زندان اعتراض کرده است.
عفو بین‌الملل به اقدامات ضدانسانی نظیر قطع عضو و نابینا کردن اشاره کرده و می‌نویسد: ”قطع انگشتان دو مرد در مشهد یا کور کردن یکی از چشم‌های فرد دیگری در کرج انجام شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر