جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۳, پنجشنبه

حداقل ۹۰کشته و دهها مجروح در انفجارهای جنایتکارانه بغداد


انفجار در بغداد - شهرک صدر

انفجار در بغداد - شهرک صدر


به گزارش خبرگزاریهای بین‌المللی سه انفجار جنایتکارانه در بغداد حداقل 90کشته بر جای گذاشت. بیشتر آمار کشته شدگان مربوط به انفجار انتحاری در شهرک صدر بود که دست‌کم 63کشته بر جا گذاشت. همچنین بعدازظهر چهارشنبه 22اردیبهشت 95 دو خودرو بمب‌گذاری شده منفجر شدند که حداقل 22کشته برجا گذاشتند. یکی از این انفجار در منطقه کاظمیه و دیگری در غرب بغداد روی داد.
دبیرکل اتحادیه عرب انفجارهای جنایتکارانه در بغداد را محکوم کرد و طرفهای سیاسی عراقی را فراخواند که اختلافاتشان را کنار بگذارند.
مجمع فقهی عراقی انفجارهای تروریستی بغداد را محکوم کرد.
سلیم الجبوری رئیس مجلس انفجار شهرک صدر را محکوم کرد و خواستار تأمین حفاظت کافی برای مردم شد.
دکتر ایاد علاوی گفت: انفجار شهرک صدر یک اقدام بزدلانه است. جنبش ملی وفاق به رهبری ایاد علاوی نیز اعلام کرد مجریان انفجار شهرک صدر قصد دارند به فتنه مذهبی دست بزنند.
ائتلاف متحدون انفجارهای شهرک صدر را محکوم کرد و گفت از همه می‌خواهد اختلافات سیاسی را کنار بگذارند و از حزب‌گرایی و فرقه‌گرایی به‌خاطر آن چه که برای مردم بهتر است دوری کنند.
علاوه بر بغداد رسانه‌های خبری انفجارهایی در استانهای انبار و دیالی را نیز گزارش کردند. سخنگوی دولت عراق طی یک اظهارنظر مطبوعاتی هدف از این انفجارها را منحرف کردن نیروهای نظامی از آزادسازی شهرها دانست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر