جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۳, پنجشنبه

هادی البحره رئیس سابق ائتلاف ملی سوریه: مشکل اصلی در سوریه، دخالتهای رژیم ایران است


هادی البحره

هادی البحره


هادی البحره رئیس سابق ائتلاف ملی سوریه می‌گوید رژیم ایران در مقابل یک چالش بزرگ قرار دارد. ادامه دخالتش در سوریه لاجرم به خودش در داخل ایران برمی‌گردد.
هادی البحره رئیس سابق ائتلاف ملی سوریه:رژیم اسد و حزب‌الله لبنان فقط هم‌پیمان رژیم ایران نیستند بلکه رژیم ایران به آنها به‌عنوان بازوی خود در منطقه نگاه می‌کند. این رژیم آنها را به‌عنوان بازوی خود برای تسلط بر منطقه به‌کار می‌گیرد. رژیم ایران موضوعات فرقه‌گرایی را با هدف سیاسی دنبال می‌کند. یک پروژه دارد که در تمام منطقه گسترش پیدا کند. رژیم ایران بشار اسد و حسن نصرالله سرکرده حزب‌الله لبنان را برای توسعه نفوذ منطقه‌ای خود و تثبیت آن به‌کار می‌گیرد. در نتیجه برایش سخت است که از آنها دست بکشد. بنابراین بشار اسد و حزب‌الله لبنان ابزارها و جزیی از منابع رژیم ایران هستند.
رژیم ایران ثابت کرده که یکی از مشکلات اصلی در سوریه است. این رژیم دخالتهای خود را به‌طور رسمی در سرزمین سوریه افزایش داده است. این زمینه‌ای است برای این‌که بگوید ما صدها کشته در خاک سوریه داده‌ایم بنابراین باید جزیی از راه‌حل سیاسی باشیم یا این‌که راه‌حل سیاسی مطابق میل و رضای ما باشد.
رژیم ایران در این چارچوب، اشتباه می‌کند زیرا مردم سوریه مطلقاً حضور نظامی رژیم ایران در خاک سوریه را نخواهند پذیرفت. مطلقاً فرقه‌گرایی در داخل خاک سوریه را نخواهند پذیرفت. رژیم ایران در یک بازی میان دو قدرت اصلی جهان یعنی آمریکا و روسیه وارد شده. هنگامی‌که رژیم ایران دید که دخالت روسیه در تعادل‌قوا خلل ایجاد کرده و احتمال دارد روسیه بر سر رژیم اسد وارد مذاکره بشود، دخالتهای نظامی خود در سوریه را افزایش داد به‌ویژه بر روی زمین تا تلاش کند، نقش سیاسی بیشتری ایفا کند.
رژیم ایران ثابت کرده که جزء اصلی و پایه‌یی مشکل است و تا این لحظه عاجز و ناتوان بوده که بتواند بازیگر اصلی و جزیی از راه‌حل سیاسی برای این مشکل باشد.
رژیم ایران چیزی به منطقه جز آشفتگی و بحرانها صادر نکرده است. این رژیم راه را بر روی تلاشهای کشورهای مختلف منطقه برای بهبود وضعیت و ثبات در منطقه، بسته است.
رژیم ایران در مقابل یک چالش بزرگ قرار دارد. ادامه دخالتش در سوریه لاجرم به خودش در داخل ایران برمی‌گردد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر