جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۳, پنجشنبه

ریاض حجاب: رژیم و متحدانش مرتکب جنایات وحشیانه‌ای در حلب شده‌اند


ریاض حجاب

ریاض حجاب


ریاض حجاب رئیس کمیته عالی مذاکرات سوریه پس از اجلاس دوستان سوریه در پاریس گفت: «ادامه مذاکرات حل بحران سیاسی در سوریه به اجرای فوری قطعنامه‌های شورای امنیت مشروط است».
وی بر اهمیت اقدامات سیاسی و اجرای فوری و بدون قید و شرط قطعنامه‌های شورای امنیت تأکید کرد. به‌خصوص در رابطه با توقف خشونت، رفع محاصره و رسیدن کمکهایی که مردم به آنها نیاز دارند و آزادی زندانیان و توقف اجرای احکام اعدام…».
حجاب به افزایش خشونت در سوریه طی دوران اخیر اشاره کرد و گفت: «این مسأله پیامدهای میدانی و انسانی خطرناکی دارد، چرا که بمبارانهای وحشیانه منجر به تشدید بحران پناهندگی در کشورهای همجوار می‌شود... و افزایش بمباران هوایی و توپخانه‌ای به مناطق مسکونی پرجمعیت در شهر حلب و سایر استانهای سوریه وضعیت انسانی وخیمی را به‌وجود آورده است».
ریاض حجاب گفت: «رژیم و متحدانش در روزهای گذشته مرتکب جنایات وحشیانه‌ای در حلب شده‌اند».
رئیس کمیته عالی مذاکرات سوریه افزود: «محاصره شهرها ومناطق تحت محاصره بایستی برداشته شود و امکان رسیدن کمکهای انسان‌دوستانه از سوی نمایندگان سازمانهای حقوق‌بشری به همه آنهایی که نیاز به کمک دارند، داده شود و همه زندانیان آزاد شده و بمبارانهای هوایی و توپخانه‌ای و حملات علیه شهروندان و اهداف غیرنظامی و کوچ اجباری و اجرای احکام اعدام متوقف شود».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر