جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ فروردین ۱۹, پنجشنبه

طرح اعضای سنای آمریکا برای جلوگیری از معاملات دلاری با رژیم ایران


سناتور مارکو روبیو و سناتور مارک کرک دو عضو ارشد سنای آمریکا

سناتور مارکو روبیو و سناتور مارک کرک دو عضو ارشد سنای آمریکا


سناتور مارکو روبیو و سناتور مارک کرک دو عضو ارشد سنای آمریکا، پیش‌نویس طرحی را تهیه کردند که هدف از آن جلوگیری از استفاده رژیم ایران از دلار در مبادلات خارجی است
خبرگزاری آسوشیتدپرس روز چهارشنبه 18فروردین95 گزارش داد: هدف طرح تهیه شده جلوگیری از صدور مجوز دولتی به بانکهای خارجی، بانکهای آمریکایی مستقر در خارج یا دولتها و مؤسسات مالی خارجی برای معامله دلاری با رژیم ایران است.

پیش از این مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته بود: «دولت باراک اوباما قصد نداشته و ندارد که به رژیم ایران اجازه دسترسی به نظام بانکی آمریکا را بدهد».

در حال حاضر بانکهای آمریکایی حق ندارند با رژیم ایران معامله‌ داشته باشند و بانکهای خارجی نیز در عمل نمی‌توانند با دلار با رژیم ایران معامله کنند زیرا دلار آنها باید از سیستم مالی آمریکا عبور کند. این ممنوعیت، ارتباط مالی رژیم ایران با سایر کشور‌ها را مشکل کرده است.

روز جمعه گذشته، باراک اوباما، اعلام کرد قصد ندارد با لغو محدودیتهای موجود به بانکهای خارجی اجازه بدهد به دلار و از طریق نظام بانکی ایالات متحده با رژیم ایران کار کنند، اوباما افزود: ’برای آنها این امکان وجود دارد که از مؤسسات مالی اروپایی استفاده کنند.’

باراک اوباما تأکید کرد رژیم ایران متن توافق هسته‌یی را رعایت کرده ولی به ’روح’ آن احترام نگذاشته است، از جمله با آزمایش موشکهای بالستیکی موجب نگرانی شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر