جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ فروردین ۱۹, پنجشنبه

حمله بی‌سابقه حسن روحانی به خامنه‌ای؛ و تکرار ادعاهایش در مقابل مهمانان خارجی


آخوند روحانی - خامنه ای

آخوند روحانی - خامنه ای


 آخوند حسن روحانی 19فروردین 95 طی سخنانی در مراسمی تحت عنوان «رونمایی از دستاوردهای هسته‌یی» در حضور مهمانان خارجی، ضمن علنی کردن گوشه‌یی از جنگ پشت صحنه رأس نظام، با تکرار ادعاهای خود و رفسنجانی به اظهارات ولی‌فقیه ارتجاع در روز 11 فروردین و به سخنان سرکردگان سپاه پاسداران خامنه‌ای در روزهای اخیر جواب داد و در دفاع از خط مذاکره جویی از جمله گفت: «سال 94، سالی بود که ما به جهانیان اعلام کردیم، که به قدرت نرم بیش از قدرت سخت باید توجه داشت».
وی رو در روی توصیه خامنه‌ای که گفته بود تندروها و افراطی نگویید ادبیات دشمن است، افزود: «افراط همه جا مضر است، به‌ویژه در اندیشیدن، در فکر کردن، بزرگترین خطر را برای یک جامعه می‌آفریند. در فکر افراطی هیچگاه نباید با آژانس بین‌المللی اتمی همکاری کرد. در فکر افراطی هیچوقت نباید با سازمان ملل‌متحد همکاری کرد. حتی فکر افراطی به ما می‌گوید، به هیچ‌کس اعتماد نکنید. فکر افراطی به ما می‌گوید، به همسایگان هم اعتماد نکنید. فکر افراطی به ما می‌گوید به دوستان هم اعتماد نکنید».
حسن روحانی ضمن پاسخ تلویحی به اظهارات پاسداران خامنه‌ای افزود: «نباید امروز سخن ما، کلام ما، دو مرتبه آن ایران هراسی شکست خورده از بین رفته را دو مرتبه زنده کند، ما برای هیچ کشوری تهدید نیستیم» ، وی در پاسخ به حملات اخیر باند خامنه‌ای در مورد مذاکرات هسته‌یی، حاضر شدن سر میز مذاکرات را «هنرمندی» توصیف کرد و قرارداد زهرخوران هسته‌یی رژیم را بالاترین دستاورد دیپلوماتیک طی یک قرن اخیر خواند و به باند خامنه‌ای هشدار داد: «همان‌طور که ابر بالای سرما دائم نمی‌ماند و عبور می‌کند، همه فرصتها این‌چنین است، برجام امروز یک فرصت بزرگ برای ملت ما در زمینه جذب فن‌آوری در زمینه مسائل اقتصادی، در زمینه تعامل با جهان، در زمینه جذب سرمایه‌گذاری، در زمینه وحدت بیشتر و اتحاد در درون کشور ما به‌وجود آورده، اگر خدای ناکرده، اگر خدای ناکرده، عده معدودی موفق شوند و نگذارند ما به خوبی از این فرصت استفاده کنیم، این فرصت باز نمی‌گردد».
آخوند روحانی در ادامه رو در روی مواضع خامنه‌ای بر ادامه مسیر زهر خوران نظام در عرصه‌های داخلی و منطقه‌یی تأکید کرد و از جمله گفت: «در دنیای امروز اگر کسی فکر کند اقتصاد و سیاست هم‌مرز دارد اشتباه می‌کند، ما باید از همه جهان از ارتباط صحیح و درست با همه جهان به‌ویژه دوستانمان به‌ویژه همسایگانمان استفاده کنیم، نه این‌که ترس و رعب بیفشانیم، ترس و رعب درو کنیم، این‌که هنر نیست، درشت گویی و حرفهای بی‌پایه زدن که هنر نیست».
وی شرط وحدت و همدلی با ولی‌فقیه ارتجاع را ادامه مسیر «فرصت خوب برجام که ایشان برای ما به‌وجود آورده» خواند و از این‌که «نگاه خوب جهان به ایران فرصتهای جدیدی به وجود آورده» از خامنه‌ای تشکر کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر